понедельник, 5 декабря 2016 г.

29 – 30 листопада 2016 року пройшло навчання для учасників торгів організоване редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» на тему «Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro».
Саме сфера закупівель відповідає за ефективну медицину, чисті вулиці та яскраве світло ліхтарів. З 1 серпня електронна система закупівель на повну силу розправила плечі. На дану реформу покладають великі надії українці та світова спільнота, адже всім набридло спостерігати за імітацією реформ.
Римський філософ та політичний діяч Луцій Анней Сенека сказав: «Вік живи — вік учись тому, як слід жити», тож ми вчимося щодня. Під даним гаслом проходить навчання учасників стосовно участі, а головне перемоги у закупівлях!
На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» лектори розкрили механізм участі в допорогових і понад порогових електронних закупівлях.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації (наказ № 570 від 31 березня 2016).
Майданчик «SmartTender.biz»:
 Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності для користувачів бути присутніми на торгах;
 Ви розширите і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
 Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
 Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
 Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не змінюючи задля цього свого місцезнаходження.
Було детально проаналізовано новий алгоритм дій учасника при участі у процедурах закупівель за Законом про публічні закупівлі та у разі оскарження учасником процедури закупівлі Законом про публічні закупівлі. А також проаналізовано питання антиконкурентних узгоджених дій учасників і можливі наслідки таких дій. Після виступу лекторів відбулось живе обговорення  в інтерактивному режимі всіх питань слухачів заходу. Найактуальніших з них наступні:

1. Зміна істотних умов договору
На сторінках журналу «Радник в сфері державних закупівель» ми не одноразово розглядали питання внесення змін до істотних умов договору. Разом з тим дана тема є актуальною,  особливо зважаючи на  цінові коливання та, як завжди, в кінці року, ажіотажу щодо продовження дії договорів.
Звертаємо увагу, що внесення змін в 2016 році може відбуватись як до договорів укладених на виконання Закону України «Про здійснення державних закупівель» так і до договорів укладених згідно Закону України  «Про публічні закупівлі». При цьому вносити зміни можливо лише до діючих договорів. Проте не всі замовники зважають на те, що строк дії договору може закінчуватися його належним виконанням. Так, наприклад, якщо умовами  договору  було передбачено строк виконання до 31.12.2016 року, а сторона А поставила товар 10.10.2016 року і сторона Б провела за нього розрахунок  14.10.2016 року, то договір припиняється належним виконанням і замовник повинен оприлюднити звіт протягом 3 днів  з дня виконання договору. В такому випадку, незважаючи на те, що умовами договору встановлено строк дії до 31.12.2016 року, внести зміни після його виконання не можливо.
Також необхідно звернути увагу на те, що внести зміни до договору згідно умов передбачених  п.7 ч.5 ст. 40 Закону про здійснення державних закупівель  і п.7 ч.4 ст. 36 Закону про публічні закупівлі  можливо лише за умови, якщо в договорі   встановлено порядок зміни ціни.
Разом з тим, внесення змін до істотних умов договору,  можливе  лише за умови документального підтвердження настання певних обставин, які є передумовою внесення змін до договору.
Тому, в проекті договору, який, відповідно до статті 22 Закону про публічні закупівлі повинен міститися  в складі тендерної документації, замовнику необхідно прописати детальний механізм внесення змін по кожному пункту статті  частини 4 ст.36  даного Закону. Крім того доцільним є внесення до договору порядку змін по всім умовам договору, а не лише передбачених зазначеною статтею.
Детальну інформацію щодо  внесення змін  до істотних умов договору ви можете дізнатися ознайомившись з наступними статтями розміщеними в  журналі «Радник в сфері державних закупівель»:
1. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35.
2. «Строк дії договору про  закупівлі та застосування статті 631 Цивільного кодексу України», журнал № 6 (57)  за червень 2016 року на стор. 16-18.
3. «Зміна істотних умов договору відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37.
4. «Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо змін істотних умов договору про закупівлю”, журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41.

2. Конфіденційна інформація
В частині 2 статті 27 Закону встановлено, що під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону.
Звертаємо увагу, що наразі конфіденційною учасники зможуть визначити інформацію тільки у разі участі в відкритих торгах з публікацією на англійській мові.

3. Коли завантажувати тендерну пропозицію?
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовникові відповідно до вимог тендерної документації. Примірну тендерну документацію затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 квітня 2016 року № 680. Згідно з Порядком заповнення тендерної документації, замовник у розділі «Подання та розкриття тендерної пропозиції» зазначає кінцевий строк подання тендерної пропозиції.
Окрім того, частиною 2 статті 21 Закону про публічні закупівлі передбачено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково потрібно зазначати кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно форми оголошень про проведення відкритих торгів та про проведення конкурентного діалогу, затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – наказ № 490), містять пункт, в якому зазначають кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Також частиною 5 статті 25 Закону передбачено, що учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховують у разі, якщо їх отримано електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Отже, будь-які зміни до тендерної пропозиції можна вносити лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій, а відповідно і замовники такі зміни беруть до розгляду в разі, якщо їх подано до закінчення даного строку.
На всіх електронних майданчиках та на веб-порталі ProZorro фіксується дата та час подання документів у складі пропозиції, а також внесення будь-яких змін. Враховуючи це, замовник з легкістю зможе ідентифікувати, що було завантажено після строку подання пропозицій.
Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 10(61) за жовтень 2016 року на стор. 18-23 (кожен слухач отримав на електронну пошту).

4. Щодо зміни ціни тендерної пропозиції учасника за результатами електронного аукціону, та необхідності перерахунку учасником кошторису
Ціна тендерної пропозиції учасника може зменшуватись за результатами електронного аукціону, що призводить до необхідності перерахунку учасником кошторису та ураховуючи при цьому, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції, у випадку закупівлі робіт договірна ціна (кошторис) може погоджуватись сторонами саме під час укладання договору про закупівлю з дотриманням вимог Закону та Цивільного кодексу України.
Зазначений порядок погодження договірної ціни (кошторису) переможця процедури закупівлі може бути застосований також при закупівлі проектних робіт, послуг з поточного ремонту, інших послуг, вартість яких розраховується згідно встановлених нормативних документів.
Разом з тим, виходячи зі змісту частини третьої статті 32 Закону, у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Детальніше дане питання було розглянуто в листі МЕРТУ № 3302-06/24782-06 від 05.08.2016 (Додатково даний лист надається у вкладенні).

5. Щодо додаткових платних послуг, які надаються на майданчику.
У кабінеті користувача на SmartTender.biz доступне посилання на послугу юридичної консультації.
Клієнт має можливість отримати весь спектр юридичних послуг, що включає:
1. Безпосередньо юридичну консультацію. Надання комплексної юридичної  допомоги у разі виникнення проблемних питань  у сфері публічних закупівель. Вартість від 200 грн.;
2. Перевірку пропозиції учасника. Вартість – від 1500 грн. Сервіс буде корисний як для Замовників так і для Учасників. Компетентні юристи  нададуть допомогу Замовникам та перевірять тендерні пропозицій учасників  на відповідність умовам тендерної  документації.
Послуга включає в себе:
• аналіз тендерної документації;
• аналіз пропозиції учасника на відповідність умовам документації;
• складання списку невідповідностей згідно з документацією.
3. Підготовку  тендерної пропозиції. Від – 1500 грн.   Послуга включає в себе:
• аналіз тендерної документації;
• звернення до замовника щодо усунення дискримінаційних та інших вимог документації, які не відповідають законодавству;
• формування плану необхідних документів відповідно до тендерної документації;
• підготовка документів у довільній формі відповідно до вимог документації;
• консультування з питань, що виникають в процесі підготовки пропозицій;
• підготовка реєстру документів, сканування документів  і перевірка пропозиції на відповідність вимогам документації.

Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці з процедурами закупівель.
А також усі учасники навчання в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».  

Кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:

5. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35.
6. «Строк дії договору про  закупівлі та застосування статті 631 Цивільного кодексу України», журнал № 6 (57)  за червень 2016 року на стор. 16-18.
7. «Зміна істотних умов договору відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37.
8. «Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо змін істотних умов договору про закупівлю”, журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41.
9. Стаття «Строк подання тендерних пропозицій: чи потрібно розглядати документи, подані після його закінчення?» журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 10(61) на стор. 18-23.
10. Стаття щодо аналогічності договорів «Аналогічні договори: межа дискримінаційності» Журнал № 11 (50) за листопад 2015 на стор. 8 -14.
11. Лист МЕРТУ щодо перерахунку кошторису;
12. Проект внесення змін в Закон про публічні закупівлі;
13. Правові позиції АМКУ

Отже, дякуємо всім учасникам навчання за участь та плідну співпрацю!
Навчаємо у зручний для Вас час!
#радник #тендер #prozorro  #торги #навчання #публічні_закупівлі

Комментариев нет:

Отправить комментарий