пятница, 9 сентября 2016 г.

Підсумки навчання 5-6 вересня  м. Київ на тему «Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro»

5-6 вересня 2016 року відбулось навчання для учасників торгів організоване редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» на тему «Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro».
Саме сфера закупівель відповідає за ефективну медицину, чисті вулиці та яскраве світло ліхтарів. З 1 серпня електронна система закупівель на повну силу розправила плечі. На дану реформу покладають великі надії українці та світова спільнота, адже всім набридло спостерігати за імітацією реформ.
Римський філософ та політичний діяч Луцій Анней Сенека сказав: «Вік живи — вік учись тому, як слід жити», тож ми вчимося щодня. Під даним гаслом проходить навчання учасників стосовно участі, а головне перемоги у закупівлях!
В перший день на прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» лектори розкрили механізм участі в допорогових і понад порогових електронних закупівлях.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016.
Майданчик «SmartTender.biz»:
ü  Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;
ü  Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
ü  Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
ü  Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
ü  Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
В другий день навчання було детально проаналізовано новий алгоритм дій учасника при участі за Законом про публічні закупівлі.  Дій  учасника у разі оскарження процедури за та Законом про публічні закупівлі. А також антиконкурентні узгоджені дії учасників і можливі наслідки таких дій. Після виступу лектора відбулось живе обговорення  в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. Найактуальніших з них наступні: 

1. Як завантажити великі об’єми тендерних пропозицій
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону про публічні закупівлі тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.
Учасники будьте уважні! Адже кожен замовник формує свої вимоги стосовно подання тендерних пропозицій, що зазначає серед положень тендерної документації, яка оприлюднюється на момент оголошення відповідної процедури закупівлі.
Стосовно великих розмірів деяких документів пропозиції, нагадуємо, що на кожному майданчику є попередження по обмеженню розміру завантаженого файлу. Тобто, не пропозиції в цілому, а саме файлу.
Отже, якщо для того, щоб розмістити тендерну пропозицію великих розмірів, її можна завантажити частинами. Звісно якщо це не суперечить вимогам тендерної документації замовника.
Якщо ж замовник не передбачив можливості ділення пропозиції при завантаженні, радимо учасником звернутись з ініціативою внесення змін до положень тендерної документації відповідно до статті 23 Закону про публічні закупівлі, а саме в розрізі питання надання такої можливості учасникам.

2. Хто матиме прерогативу у разі однакових сум в аукціоні?
Електронна система закупівель побудована таким чином, щоб спонукати учасників подавати пропозиції одразу з низькими цінами та не в останню хвилину. Ті з нас хто приймав за аукціоном чи був зацікавленим спостерігачем напевно відмітили для себе, що той учасник, який зайшов з найнижчою ціною по відношенню до своїх конкурентів в аукціон ходитиме останнім. А отже, матиме перевагу бачити всі попередні суми конкурентів.
Та сама історія і спіткала ситуацію з поданням однакових цін учасниками. Отже, у разі виникнення такої ситуації, прерогативу матиме той з учасників, хто подав свою пропозицію раніше через електронний майданчик у систему ProZorro.

3. Стосовно можливості участі нерезидентів
Для початку потрібно знайти нерезидента в довіднику - http://opendata.org.ua. Після цього підтвердити їх акредитацію. Якщо в довіднику нерезидент не зареєстрований, надсилаємо запит нерезиденту про надання інформації про реєстрацію і просимо координатора Prozorro додати реєстрацію в загальний довідник.
Нерезидент не може надати інформацію по українському законодавству, а оскільки іноземні і вітчизняні учасники беруть участь на рівних засадах, то замовник має прописувати у ТД однакові вимоги як до резидента, так і для нерезидента. При цьому нерезиденти подаватимуть відповідну інформацію згідно з законодавством країни їх реєстрації. Якщо така інформація тим законодавством не передбачена, нерезиденту доцільно подавати відповідне пояснення, що такий документ або така інформація не передбачена його законодавством. Тому, замовникам для зручності і розуміння підстав наявності/відсутності конкретних документів слід передбачити у ТД таку можливість (лист-пояснення).
Також, необхідно враховувати специфіку документів, які замовники вимагають на підтвердження відповідності пропозиції вимогам документації. Наприклад, довідка щодо відсутності (наявності) судимості від Національної поліції України (МВС) надається також і нерезидентам, але містить вона інформацію лише стосовно злочинів на території України. Враховуючи, це радимо замовникам вимагати відповідну довідку від країни-нерезидента та від українського державного органу.
Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33 (Стаття додається додатково у вкладенні).

4. Проведення закупівель силовиками
Закон України від 12.05.2016 № 1356-VIII «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони» (далі — Закон про закупівлі для забезпечення потреб оборони, Закон) набрав чинності 04.06.2016.
Преамбула Закону про закупівлі для забезпечення потреб оборони повідомляє, що цей Закон визначає особливості здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони в особливий період, у період проведення антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану.
В Законі про закупівлі для забезпечення потреб оборони встановлено, що закупівля товарів, робіт і послуг замовниками, зазначеними в частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом (частина 2 статті 2 Закону). У такому випадку (якщо певні питання не врегульовано в даному Законі) є норма, яка відсилає нас до Закону про публічні закупівлі.
Відповідно до статті 3 Закону про закупівлі для забезпечення потреб оборони в разі прийняття замовником рішення про застосування переговорної процедури закупівлі відбір учасників здійснюють через електронну систему закупівель у порядку, визначеному цим Законом.
З детальним алгоритмом проведення відповідної закупівлі Ви маєте змогу ознайомитись у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 7 (58) за липень 2016 року на стор. 8- 19 (Стаття додатково надається у вкладенні).

5. Щодо додаткових платних послуг, які надаються на майданчику.
У кабінеті користувача на SmartTender.biz доступне посилання на послугу юридичної консультації.
Клієнт має можливість отримати весь спектр юридичних послуг, що включає:
  1. Безпосередньо юридичну консультацію. Надання комплексної юридичної  допомоги у разі виникнення проблемних питань  у сфері публічних закупівель. Вартість від 200 грн.;
2.   Перевірку пропозиції учасника. Вартість – від 1500 грн. Сервіс буде корисний як для Замовників так і для Учасників. Компетентні юристи  нададуть допомогу Замовникам та перевірять тендерні пропозицій учасників  на відповідність умовам тендерної  документації.
Послуга включає в себе:
·         аналіз тендерної документації;
·         аналіз пропозиції учасника на відповідність умовам документації;
·         складання списку невідповідностей згідно з документацією.
3.   Підготовку  тендерної пропозиції. Від – 1500 грн.   Послуга включає в себе:
·         аналіз тендерної документації;
·         звернення до замовника щодо усунення дискримінаційних та інших вимог документації, які не відповідають законодавству;
·         формування плану необхідних документів відповідно до тендерної документації;
·         підготовка документів у довільній формі відповідно до вимог документації;
·         консультування з питань, що виникають в процесі підготовки пропозицій;
·         підготовка реєстру документів, сканування документів  і перевірка пропозиції на відповідність вимогам документації.

Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться  приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активний учасник навчання в кінці отримав корисний подарунок від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».  

Додатково кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:

1.  Питання участі в процедурі закупівлі нерезидентів – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33;
2. Стосовно застосування нецінових критерій - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 16–21
3. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
4. «Закон про особливості закупівель силовиками: ефективні та прискорені процедури» – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 7 (58) за липень 2016 року стор. 8-19

Отже, дякуємо всім учасникам навчання за участь та плідну співпрацю!
Навчаємо у зручний для Вас час!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/

Комментариев нет:

Отправить комментарий