четверг, 28 сентября 2017 г.

Якщо, на вашу думку, освіта обходиться надто дорого, спробуйте невігластво.
 Дерек Бок
Підсумки семінару для учасників 26 вересня 2017 року на тему: «Участь та перемога у торгах на Prozorro. Заробляємо по-новому"

26 вересня 2017 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела семінар для учасників торгів на тему: «Участь та перемога у торгах на Prozorro. Заробляємо по-новому».
Прийняття Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі) поклало початок масштабній реформі публічних (державних) закупівель. Головним досягненням реформи стало  переведення публічних закупівель в електронний формат. Технічно  це стало можливим заявдяки  впровадженню в експлатацію електронної системи закупівель - ProZorro, яку була розроблено за фінансової та технічної підтримки наших західних партнерів.
Електронний формат забезпечує прозорість та підзвітність процесу здійснення публічних закупівель. Практично вся інформація, що безпосередньо стосується закупівель, в першу чергу, це річні плани закупівель, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників, інфомрація про спілкування між замовником та учасниками відображається в системі, а потім як мінімум 10 років зберігається в ProZorro і в будь-який час доступна для ознайомлення широкому загалу.
Але реформа у сфері закупівель, це не просто переведення паперових тендерів в електронний формат, а також додаткове відкриття для бізнесу ринків збуту, а для замовників — це можливість ефективно провести процедури закупівлі та, як наслідок зекономити кошти. Але не дивлячись на те, що нові можливості відкрилися багатьом потенційним учасникам, проте не усім вдається успішно приймати участь в електронних закупівлях.
Тому на наших семінарах ми більш детально розглядаємо основні аспекти на які учасникам необхідно звернути увагу для ефективної участі та перемоги у процедурі закупівлі.
Наша основна мета проведення семінару-тренінгу для учасника — це його перемога. Наш обов'язок — навчити їх прикласти максимум зусиль для перемоги в процедурі закупівлі.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації (наказ № 570 від 31 березня 2016).
Майданчик «SmartTender.biz»:
Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності для користувачів бути присутніми на торгах;
Ви розширите і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не змінюючи задля цього свого місцезнаходження.
Під час семінару було детально проаналізовано новий алгоритм дій учасника при участі у процедурах закупівель за Законом про публічні закупівлі. Після виступу лектора відбулось живе обговорення всіх питань, що виникли у слухачів заходу. Найактуальніші з них наступні:
1. Зміни в процедурі оскарження допорогових закупівель
В червні 2017 року було припинено повноваження Комісії з розгляду звернень на можливі порушення при здійсненні допорогових закупівель, яка здійснювала свою діяльність відповідно до положень п.14 Порядку здійснення допорогових закупівель (далі - Порядок), затвердженного наказом ДП “Зовнішторгвидав” № 35 від 13.04.2016.
В зв’язку з цим, ДП “Прозорро” видано наказ № 45 від 20.06.2017 року, яким внесено зміни до п. 14 Порядку в частині зміни порядку подання скарг.
Фактично, це означає, що на сьогоднішній день, у разі якщо замовник не задовільнить вимогу учасника, такому учаснику залишається тільки можливість написати негативний відгук, або залишити скаргу на дії замовника по конкретній закупівлі на моніторинговому порталі публічних закупівель DoZorro.
Ознайомитись з текстом наказу № 45 Ви можете у випуску журналу № 7 (70) за липень 2017 року на стор. 37 (додатково дана стаття надається у вкладенні) та у статті в цьому ж випуску на стор. 34-36 (додатково дана стаття надається у вкладенні).

2. Конфіденційна інформація
В частині 2 статті 27 Закону встановлено, що під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону.
Звертаємо увагу, що наразі конфіденційною учасники зможуть визначити інформацію тільки у разі участі в відкритих торгах з публікацією на англійській мові.
Конфіденційна інформація про фізичну особу в процедурі закупівлі
Доволі часто в тендерних документах ми зустрічаємо вимоги замовника щодо надання в складі тендерних пропозицій копій документів, які посвідчують особу, її місце проживання, освіту, стаж та місце роботи, стан здоров’я тощо. Учасники вважають, що дані вимоги порушують право на конфіденційну інформацію фізичної особи, передбачене Конституцією України, Законом України «Про захист персональних даних», Законом України «Про інформацію» та низкою інших нормативно-правових актів.
Питання правомірності даних вимог та обов’язковості їх виконання учасником було розглянуто у випуску журналу № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 17-21. Та у випуску журналу № 7 (46) за липень 2015 року на стор. 22-25. (Додатково дані статті надаються у вкладенні).

3. Особливості подання пропозиції учасниками
Згідно частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Згідно статті 5 Закону про електронні документи електронний документ   -   документ,   інформація   в   якому зафіксована у вигляді  електронних  даних,  включаючи  обов'язкові реквізити документа.
Згідно статті 6 Закону про електронні документи для   ідентифікації   автора   електронного   документа  може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного   підпису   завершується   створення електронного документа.
Також звертаємо увагу, що згідно частини 1 статті 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. При цьому подання учасниками документів у паперовій формі Законом не передбачено.
Детальніше з рішенням АМКУ про ЕЦП Ви зможете ознайомитися у вкладенні. Також детальнішу інформацію про використання ЕЦП при поданні тендерної пропозиції Ви можете прочитати у випуску журналу № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 23-24 (стаття надається у вкладенні).

4.  Нові санкції
Сімнадцятого травня 2017 року набув чинності Указ Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"» (далі — Указ, Указ № 133/2017).
Указ опубліковано у випуску газети «Урядовий кур’єр» № 89 (від 17.05.2017). Пунктом 4 Указу передбачено, що цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Окрім введення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», Указом № 133/2017 вирішено визнати такими, що втратили чинність:
- Указ Президента України від 16 вересня 2015 року № 549 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»;
- Указ Президента України від 18 вересня 2015 року № 550 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 17 вересня 2015 року "Про внесення змін до додатка 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»;
- Указ Президента України від 29 березня 2016 року № 121 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 25 березня 2016 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) стосовно осіб, причетних до протиправних дій щодо Надії Савченко, Олега Сенцова та Олександра Кольченка"»;
- Указ Президента України від 27 травня 2016 року № 224 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20 травня 2016 року "Про деякі персональні спеціальні обмежувальні заходи (санкції)"»;
- Указ Президента України від 17 жовтня 2016 року № 467 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 вересня 2016 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"».
Рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» встановлено застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до:
1) фізичних осіб згідно з додатком 1;
2) юридичних осіб згідно з додатком 2.
Загалом під санкції потрапили 1 228 фізичних осіб (згідно з додатком 1) та 468 юридичних осіб (згідно з додатком 2).
Звертаємо увагу, що Указом № 133/2017 передусім передбачено створення єдиного санкційного списку для фізичних та юридичних осіб.
Зокрема, однією із санкцій є заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг в юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави, а також державних закупівель в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно із Законом України від 14.08.2014 № 1644-VII «Про санкції».
Детальнішу інформацію щодо санкцій ви можете прочитати у випуску журналу № 6 (69) за червень 2017 року на стор. 46-47 (додатково дана стаття надається у вкладенні).
Також з інформацією про фізичних та юридичних осіб до яких застосовано санкцію щодо заборони здійснення держаних закупівель товарів, робіт і послуг ви можете ознайомитись на офіційному сайті редакції, який знаходиться за інтернет-адресою: radnuk.com.ua — у рубриці «Практичні матеріали».

5. Чи реально отримати електронну довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів?
Про таку можливість Міністерство економічного розвитку і торгівлі України повідомляє у своєму листі від 04.05.2017 № 3304-06/14682-06. Але перша наша спроба отримати таку Довідку через «Електронний кабінет платника» виявилася невдалою. Нам її видали, але не в електронному вигляді, а в паперовому. Після багатьох спроб усе ж добитися справедливості на наш запит від 18 травня 23-го ми все ж отримали таку електронну Довідку. Але не все так просто, як було анонсовано.
Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів і платежів затверджено наказом Міндоходів від 10.10.2013 р. № 567. пунктом 7 даного порядку передбачено, що довідку можуть видавати в паперовому або електронному вигляді
Порядок видавання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів і платежів затверджено наказом Міндоходів від 10.10.2013 р. № 567 (далі — Порядок). У пункті 3 даного Порядку встановлено, що Довідку видають безоплатно на підставі заяви, форму заяви затверджено додатком 2 до Порядку № 567 платника податків про видавання Довідки. Заяву складають з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом доходів і зборів Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) платник податків подасть Довідку. У нашому випадку необхідність отримання суб’єктом господарювання Довідки регламентує Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон). Відповідно до пункту 4 Порядку строк розгляду заяви платника податків та видавання Довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви органом доходів і зборів.
Також звертаємо увагу, що пунктом 7 даного Порядку передбачено, що Довідку можуть видавати в паперовому або електронному вигляді. Довідку в паперовому вигляді платник податків або його законний чи уповноважений представник отримує безпосередньо в органі доходів і зборів, до якого було подано заяву про отримання Довідки. Платникам податків, які подають звітність в електронній формі, Довідку можуть надавати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. Отже, з вищенаведеної інформації можна зробити висновок, що електронна Довідка передбачена Порядком. Замовник у тендерній документації може встановлювати вимогу про надання і оригіналу (сканована копія з оригіналу) або нотаріально завіреної копії Довідки, або електронної довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів).
Детальнішу інформацію щодо отримання такої довідки Ви може прочитати у випуску журналу № 6 (69) за червень 2017 на стор. 8-15 (додатково дана стаття надається у вкладенні.

6. Відкриті реєстри: практика застосування 2017 року
Згідно з частиною 3 статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі), Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу. Тобто обов’язок доводити таку інформацію до відома закупівельників покладено на Міністерство економічного розвитку і торгівлі України як на Уповноважений орган, що здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель.
На разі відкритих реєстрів три та всі вони розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України, який знаходиться за посиланням у мережі Інтернет minjust.gov.ua.
1. http://corrupt.informjust.ua/ — Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення.
2. https://kap.minjust.gov.ua/login/index/ — Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
3. https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch/ — Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Щодо питання внесення відомостей про юридичну особу, яка є учасником до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (пункт 2 ч. 1 ст. 17 Закону). Звертаємо увагу учасників, що наразі даний реєстр не функціонує. Проте обов’язок з формування та ведення такого реєстру покладено на Національне агентство з питань запобігання корупції.
Зокрема, змістовна інформація про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним міститься в однойменному листі МЕРТУ вих. № 3302-06/906-06 від 15.01.2016. Такий лист Уповноважений орган оприлюднив на виконання положень частини 3 статті 17 Закону України від 10.04.2014 № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель». Нагадуємо, що цей Закон остаточно втратив чинність 01.08.2016. Натомість на разі діяльність сфери публічних закупівель регулюється Законом про публічні закупівлі, проте інформація, що міститься у листі МЕРТУ вих. № 3302-06/906-06 від 15.01.2016 є актуальною. Так, у даному листі з приводу функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення зазначено наступне: «26 квітня 2015 року введено у дію Закон України «Про запобігання корупції», частиною першою статті 59 якого передбачено, що відомості про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, а також про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв'язку з вчиненням корупційного правопорушення, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що формується та ведеться Національним агентством з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство). З метою реалізації вказаних норм цього Закону Національним агентством після початку його функціонування буде затверджено положення про зазначений реєстр, а також порядок його формування та ведення.»
Детальніше про відкриті реєстри та практику їх застосування у 2017 році Ви можете прочитати у випуску журналу № 7 (70) за липень 2017 року на сторінках 22-28 (дана стаття надається у вкладенні).

7. Довідку про несудимість можна замовити онлайн.
Міністерство внутрішній справ України відтепер надає можливість отримати безкоштовну довідку про несудимість в електронній формі.
Фактично для того аби оформити довідку про несудимість онлайн, необхідно виконати наступні кроки:
1. Зайти за посиланням mvs.gov.ua або hcs.gov.ua (ми обрали mvs.gov.ua).
2. Зареєструватись за допомогою ЕЦП або BankID. Звертаємо увагу! Система запитає у Вас «пароль захисту ключа», без нього замовити довідку онлайн Ви не матимете можливості.
3. Далі необхідно заповнити запропоновану форму та обрати з запропонованого списку зручну для Вас адресу сервісного центру МВС.
4. Після заповнення та надсилання запиту, Ви отримаєте на електронну пошту сповіщення.
5. Опісля Ви можете перевірити статус готовності довідки онлайн.
6. Коли довідка буде готова, Ви зможете її забрати у вказаному Вами сервісному центрі МВС.

Детальніше про те, як замовити довідку про несудимість он-лайн і про які нюанси цього процесу необхідно знати, вже у жовтневому випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель».

8. Рекомендації для проходження онлайн курсів у сфері публічних закупівель
Рекомендуємо після семінару пройти онлайн-курс «Публічний моніторинг та державні котракти» - https://vumonline.ua/course/proo-public-zzormonitoring/
По результатам даного курсу також можливо отримати сертифікат про його проходження.
Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель»
запрошує учасників відвідати зустрічі бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника»!
Ініціатором створення бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника» виступила редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель». Ідея створення бізнес-клубу вже давно обговорювалась в редакції і нарешті - стала реальністю!
На сьогоднішній день, відбулось вже 2 зустрічі учасників бізнес-клубу темами яких стали:
«Непрості допороги» та «Готуємось, приймаємо участь в АУКЦІОНІ та перемагаємо».
Наступна зустріч учасників бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника» відбудеться вже 4 жовтня 2017 року о 17-15.
За численними зверненнями тема зустрічі: «Особливості оскарження публічних закупівель».
Запрошений гість бізнес-клубу — член Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, державний уповноважений Антимонопольного комітету України - Агія Загребельська
    Про що поговоримо:
- як підготувати та подати скаргу до Органу оскарження;
- типові помилки при подачі скарги;
- приймаємо участь у засіданні адмінколегії;
- розставляємо акценти: розгляд окремих рішень колегії.
Умова участі:  Обов'язкова попередня реєстрація.
Зареєструватись для участі можна за посиланням:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSektDI0TewlOq6wVwikQQtnus4Keuy9MJwq0MGwvQafAjfKzA/viewform?usp=sf_link
Як прийняти участь у засіданні бізнес-клубу?
Участь у засіданнях бізнес-клубу безкоштовна.
Умова участі - попередня реєстрація в он-лайн режимі.                            
Посилання з доступом до реєстраційної форми, ми публікуємо на сайті журналу (http://www.radnuk.com.ua/) та сторінці клубу у мережі FACEBOOK (https://www.facebook.com/groups/poradnuk).
За регламентом, зустріч в бізнес-клубі не займає багато часу - орієнтовно дві чи півтори години. В цей період розглядається конкретна тема, її проблематика, усі присутні діляться своїм досвідом і звісно в кінці засідання підводяться конкретні підсумки.
Технічне забезпечення зустрічі: підготовку місця проведення, доступ до мережі Інтернет, проектор, підготовку слайдів здійснює редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель».
За підсумком кожної зустрічі складається звіт, якій надсилається всім учасникам і додатково публікується на наших ресурсах в мережі Інтернет.
Де можна отримати інформацію про діяльність бізнес-клубу?
Якщо Вас зацікавила участь у бізнес-клубі і Ви бажаєте отримати інформацію про його діяльність та дізнатись про час проведення, а також тематику наступних зустрічей, це можливо зробити наступним чином.
По-перше, для он-лайн спілкування між учасниками бізнес-клубу, інформування про заплановані заходи, оприлюднення звітів за результатами проведених зустрічей, у соціальній мережі FACEBOOK створено      сторінку нашого клуб, на яку Ви можете потрапити скориставшись посиланням: https://www.facebook.com/groups/poradnuk
По-друге, інформацію про діяльність клубу ми також оприлюднюємо на офіційному веб-сайті журналу за Інтернет-адресою: http://www.radnuk.com.ua/
Відвідавши зазначені ресурси Ви також зможете взяти участь в он-лайн опитуваннях, які проводяться з метою визначення тем для майбутніх зустрічей бізнес-клубу.
Крім того, при виборі місця проведення зустрічей ми плануємо не обмежуватись тільки м. Києвом, а періодично збиратися і в інших містах України, тому слідкуйте за анонсами на вказаних вище Інтернет-ресурсах.
Додатково слухачі семінару отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці з процедурами закупівель.
Кожен учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:

1-1. Наказ ДП «Прозорро» № 45 від 20.06.2017 – випуск журналу №7 (70) за липень 2017 року, стор. 37.
1-2. Стаття «Портал ДОЗОРРО як інструмент моніторингу закупівель» – випуск журналу №7 (70) за липень 2017 року, стор. 34-36.
2. Стаття «Конфіденційна інформація в документах учасника: шукаємо межу дозволеного» - випуск журналу № 7 (46) за липень 2015 року, стор. 22-25.
3. Стаття «Конфіденційна інформація про фізичну особу в процедурі закупівлі» - випуск журналу № 1 (64) за січень 2017 року, стор. 17-21.
4-1. Стаття «Використання ЕЦП при поданні тендерної пропозиції» – випуск журналу № 3 (66) за березень 2017 року, стор. 23-24.
4-2. Рішення АМКУ про ЕЦП.
5-1. Стаття «Нові санкції РНБО: заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт, послуг» – випуск журналу № 6 (69) за червень 2017 року, стор. 46-47.
5-2. Лист МЕРТУ щодо застосування нових санкцій – випуск журналу № 7 (70) за липень 2017 року, стор. 46.
6. Стаття «Чи реально отримати електронну довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів?» – випуск журналу № 6 (69) за червень 2017 року, стор. 8-15.
7. Стаття «Відкриті реєстри: практика застосування 2017 року» – випуску журналу № 7 (70) за липень 2017 року, стор. 22-28.
8. Стаття «Встановлення в тендерній документації описів та прикладів формальних помилок: обов’язок чи право замовника?» – випуск журналу № 1 (64) за січень 2017 року, стор. 22-23.
9. Стаття «Печатки в публічних закупівлях» – випуск журналу № 7 (70) за липень 2017 року, стор. 14-21.
10. Стаття «Встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору» – випуск журналу № 7 (70) за липень 2017, стор. 8-13.
11. Стаття «Хто може порушити Закон про публічні закупівлі та хто відповідатиме за порушення» – випуск журналу № 8 (71) за серпень 2017 на стор. 24-27.

Звертаємо увагу! Для усіх учасників семінару надається 30 % знижка на передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель»
Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Дякуємо всім учасникам семінару за участь та плідну співпрацю!
Навчаємо у зручний для Вас час!



Комментариев нет:

Отправить комментарий