четверг, 27 октября 2016 г.

Підсумки навчання 24-25 жовтня 2016 року м. Київ на тему
"Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro."

24-25  жовтня 2016 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела чергове навчання у місті Києві на тему "Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro."
Зрушення з місця економіки, культури та ментальності залежить від кожного з нас. Звичайно, починати необхідно з життєво важливих сфер, щоб не було позолочених куполів церков біля занедбаних лікарень. Електронна система закупівель, законодавство — це все добре. Та що далі? Далі — усе залежить від нас. Чи виправдає система покладені на неї сподівання, залежить від зусиль тих, хто в ній працює.
Отже, залишилось кожному зробити власний крок до процвітання країни. Своєю чергою редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» допомагає Вам виконувати норми Закону про публічні закупівлі чітко та ефективно!
В перший день навчання було розглянуто допорогові електронні закупівлі. Лектор висвітлила дану тематику, демонструючи весь механізм проведення допорогових закупівель на прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» - одного із перших, який отримав 4 рівні попередньої акредитації відповідно до Наказу № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz» на сьогоднішній день пропонує своєчасні, новаторські рішення для проведення конкурентних закупівельних процедур в електронній формі. Прозорість електронного майданчика означає створення умов, коли процес торгів стає доступним і зрозумілим для всіх учасників. SmartTender.biz не є інструментом тільки лише економії, а покликаний також, визначати справедливу ринкову ціну на товари, роботи і послуги в момент проведення торгів/тендерів. Іншими словами SmartTender.biz  - це інструмент по мінімізації корупційних ризиків, який має зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс і надає чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону;
зміна істотних умов договору;
порядок оскарження процедур закупівлі.
Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. З найактуальніших можна виділити наступні:

1. Щодо обов’язковості подання документів передбачених пунктами 2,3,5,6,8 частин  статті 17 Закону в електронному вигляді
Відповідно до ч.1 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Таким чином подання даних документів повинно здійснюватися в електронному вигляді.  Разом з тим, може виникнути ситуація, коли умовами тендерної документації, яка була  оприлюднена  в системі Prozorro станом на 09.08.2016, було передбачено надання  зазначених документів особисто, або засобами поштового зв’язку.  До 09.08.2016  система не надавала  можливості  здійснити оприлюднення даних документів в електронному вигляді.  Виходячи з цього,  вимоги тендерної документації про надання документів особисто, або засобами поштового зв’язку, були правомірними. Тому,  переможець торгів, по  процедурі закупівлі, яка була оприлюднена до 09.08.2016, повинен  подати  документи в електронному вигляді, і за бажанням – в паперовому. По  процедурам, які були оголошені після 09.08.2016, вимоги щодо надання  документів в паперовому вигляді є такими, що не відповідають вимогам Закону.

            2. Конфіденційна інформація
В частині 2 статті 27 Закону встановлено, що під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону.
Звертаємо увагу, що наразі конфіденційною учасники зможуть визначити інформацію тільки у разі участі в відкритих торгах з публікацією на англійській мові.
Детальніше інформацію про конфіденційну інформацію, Ви можете прочитати в Журналі № 7 (46) за липень 2015 року на стор. 22 – 27. (Дана стаття додатково надається у вкладенні).

3. Коли завантажувати тендерну пропозицію?
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовникові відповідно до вимог тендерної документації. Примірну тендерну документацію затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 квітня 2016 року № 680. Згідно з Порядком заповнення тендерної документації, замовник у розділі «Подання та розкриття тендерної пропозиції» зазначає кінцевий строк подання тендерної пропозиції.
Окрім того, частиною 2 статті 21 Закону про публічні закупівлі передбачено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково потрібно зазначати кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно форми оголошень про проведення відкритих торгів та про проведення конкурентного діалогу, затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – наказ № 490), містять пункт, в якому зазначають кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Також частиною 5 статті 25 Закону передбачено, що учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховують у разі, якщо їх отримано електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Отже, будь-які зміни до тендерної пропозиції можна вносити лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій, а відповідно і замовники такі зміни беруть до розгляду в разі, якщо їх подано до закінчення даного строку.
На всіх електронних майданчиках та на веб-порталі ProZorro фіксується дата та час подання документів у складі пропозиції, а також внесення будь-яких змін. Враховуючи це, замовник з легкістю зможе ідентифікувати, що було завантажено після строку подання пропозицій.
Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 10(61) за жовтень 2016 року на стор. 18-23 (кожен слухач отримав на електронну пошту).

4. Щодо додаткових платних послуг, які надаються на майданчику.
У кабінеті користувача на SmartTender.biz доступне посилання на послугу юридичної консультації.
Клієнт має можливість отримати весь спектр юридичних послуг, що включає:
1. Безпосередньо юридичну консультацію. Надання комплексної юридичної  допомоги у разі виникнення проблемних питань  у сфері публічних закупівель. Вартість від 200 грн.;
2.   Перевірку пропозиції учасника. Вартість – від 1500 грн. Сервіс буде корисний як для Замовників так і для Учасників. Компетентні юристи  нададуть допомогу Замовникам та перевірять тендерні пропозицій учасників  на відповідність умовам тендерної  документації.
Послуга включає в себе:
аналіз тендерної документації;
аналіз пропозиції учасника на відповідність умовам документації;
складання списку невідповідностей згідно з документацією.
3.   Підготовку  тендерної пропозиції. Від – 1500 грн.   Послуга включає в себе:
аналіз тендерної документації;
звернення до замовника щодо усунення дискримінаційних та інших вимог документації, які не відповідають законодавству;
формування плану необхідних документів відповідно до тендерної документації;
підготовка документів у довільній формі відповідно до вимог документації;
консультування з питань, що виникають в процесі підготовки пропозицій;
підготовка реєстру документів, сканування документів  і перевірка пропозиції на відповідність вимогам документації.

Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активні учасники навчання в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».

Кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
2. Стаття  «Строк подання тендерних пропозицій» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» №10 (61) за жовтень 2016 року стор. 18-23.
3.  Зміна істотних умов договору відповідно до ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» №10 (61) за жовтень 2016 року стор. 35-37.
            4. Стаття щодо аналогічності договорів «Аналогічні договори: межа дискримінаційності» Журнал № 11 (50) за листопад 2015 на стор. 8 -14.
5. Стаття «Конфіденційна інформація» Журнал № 7 (46) за липень 2015 року на стор. 22 – 25.
6. Стаття «Закон про особливості закупівель силовиками: ефективні та прискорені процедури» Журнал № 7 (58) за липень 2016 року на стор. 8 -19.

Дякуємо всім учасникам навчання за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71.

#радник #тендер #prozorro  #торги #навчання #публічні_закупівлі

Комментариев нет:

Отправить комментарий