понедельник, 10 сентября 2018 г.


#Поради_від_Радника
Запит на публічну інформацію чи набридливий спам?
Трапляється так, що протягом дня на електронну адресу підприємства надійде сотня-друга запитів на публічну інформацію, згенерована чат-ботом – спеціальною програмою розсилки. Як розпорядникам інформації уберегтися від навали запитів і при цьому дотриматися букви Закону?
1.      Якщо запит вже отримано, то що робити?
Насамперед слід вказати: якщо запити вже прийшли, то просто занести гіперактивного прохача у чорний список, проігнорувати отриманий запит, надати у відповідь пустий лист чи лист без додатків, про які у ньому згадується, та інші подібні хитрощі – явне порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації». Навіть на запити чат-бота доведеться або відповідати, або бути готовим понести відповідальність за неправомірне обмеження доступу до інформації.
2.      А що робити в подальшому, або Як убезпечити себе від активного «спаму»?
Розпорядник інформації має правомірні засоби самозахисту себе від зловживань правом на інформацію з боку гіперактивних запитувачів. 
Перший спосіб обмежити спілкування з потенційними чат-ботом – це заблоковувати можливість направлення запитів напряму на електронну поштову скриньку: усі електронні запити завантажуються виключно через Інтернет-сторінку розпорядника, а електронна адреса приховується від громадськості. Он-лайн чат на веб-сторінці чи в мобільних додатках або форма повідомлення на сайті – так розпорядник і вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації» виконає, і вбереже себе від запитів чат-бота. Не допустити втручання чат-ботів допоможе і ка́пча: поставити галочку, ввести цифри чи слово, обрати картинку визначеного змісту і т.д. Інший можливий спосіб полягає у наступному: IT-спеціаліст може створити програмку, яка у відповідь на запит про публічну інформацію негайно згенерує відправнику (кожному, чи відфільтрованому відповідно до заданих критеріїв) листа з проханням підтвердити, що він – не робот, із застосуванням капчі – і проблема запитів від чат-бота перед розпорядником більше не стоятиме.
Детальніше розберемо дане питання та розповімо про публічну інформацію в публічних закупівлях в наступному випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель».



Комментариев нет:

Отправить комментарий