пятница, 17 марта 2017 г.

Підсумки семінару на тему:  "Участь та перемога у торгах на Prozorro. Заробляємо по новому."
15 березня 2017 року  редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела семінар для учасників торгів на тему «Участь та перемога у торгах на Prozorro. Заробляємо по новому».
Саме сфера закупівель відповідає за ефективну медицину, чисті вулиці та яскраве світло ліхтарів. З 1 серпня електронна система закупівель на повну силу розправила плечі. На дану реформу покладають великі надії українці та світова спільнота, адже всім набридло спостерігати за імітацією реформ.
Римський філософ та політичний діяч Луцій Анней Сенека сказав: «Вік живи — вік учись тому, як слід жити», тож ми вчимося щодня. Під даним гаслом проходить навчання учасників стосовно участі, а головне перемоги у закупівлях!
На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» лектори розкрили механізм участі в комерційних, допорогових і понад порогових електронних закупівлях.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації (наказ № 570 від 31 березня 2016).
Майданчик «SmartTender.biz»:
Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності для користувачів бути присутніми на торгах;
Ви розширите і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не змінюючи задля цього свого місцезнаходження.
Було детально проаналізовано новий алгоритм дій учасника при участі у процедурах закупівель за Законом про публічні Після виступу лекторів відбулось живе обговорення  в інтерактивному режимі всіх питань слухачів заходу. Найактуальніші з них наступні:
1. Конфіденційна інформація
В частині 2 статті 27 Закону встановлено, що під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону.
Звертаємо увагу, що наразі конфіденційною учасники зможуть визначити інформацію тільки у разі участі в відкритих торгах з публікацією на англійській мові. Приклад рис. 1.
Конфіденційна інформація про фізичну особу в процедурі закупівлі
Доволі часто в тендерних документах ми зустрічаємо вимоги замовника щодо надання в складі тендерних пропозицій копій документів, які посвідчують особу, її місце проживання, освіту, стаж та місце роботи, стан здоров’я тощо. Учасники вважають, що дані вимоги порушують право на конфіденційну інформацію фізичної особи, передбачене Конституцією України, Законом України «Про захист персональних даних», Законом України «Про інформацію» та низкою інших нормативно-правових актів.
Питання правомірності даних вимог та обов’язковості їх виконання учасником було розглянуто в  Журналі 1 (64) за січень 2017 року на стор. 17  -21.  Та в Журналі № 7 (46) за липень 2015 року на стор. 22 -25. (Додатково  дані статті надаються у вкладенні).
2. Коли завантажувати тендерну пропозицію?
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція — це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовникові відповідно до вимог тендерної документації. Примірну тендерну документацію затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 квітня 2016 року № 680. Згідно з Порядком заповнення тендерної документації, замовник у розділі «Подання та розкриття тендерної пропозиції» зазначає кінцевий строк подання тендерної пропозиції.
Окрім того, частиною 2 статті 21 Закону про публічні закупівлі передбачено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково потрібно зазначати кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно форми оголошень про проведення відкритих торгів та про проведення конкурентного діалогу, затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – наказ № 490), містять пункт, в якому зазначають кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Також частиною 5 статті 25 Закону передбачено, що учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховують у разі, якщо їх отримано електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Отже, будь-які зміни до тендерної пропозиції можна вносити лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій, а відповідно і замовники такі зміни беруть до розгляду в разі, якщо їх подано до закінчення даного строку.
На всіх електронних майданчиках та на веб-порталі ProZorro фіксується дата та час подання документів у складі пропозиції, а також внесення будь-яких змін. Враховуючи це, замовник з легкістю зможе ідентифікувати, що було завантажено після строку подання пропозицій.
Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 10(61) за жовтень 2016 року на стор. 18-23 (кожен слухач отримав на електронну пошту).
3. Особливості подання пропозиції учасниками
Згідно частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг".
Згідно статті 5 Закону про електронні документи електронний документ   -   документ,   інформація   в   якому зафіксована у вигляді  електронних  даних,  включаючи  обов'язкові реквізити документа.
Згідно статті 6 Закону про електронні документи для   ідентифікації   автора   електронного   документа  може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного   підпису   завершується   створення електронного документа.
Також звертаємо увагу, що згідно частини 1 статті 14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. При цьому подання учасниками документів у паперовій формі Законом не передбачено.
Детальніше з рішенням АМКУ про ЕЦП Ви зможете ознайомитися у вкладенні. Також детальнішу інформацію про використання ЕЦП при поданні тендерної пропозиції Ви можете прочитати в Журналі № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 23 -24.
4.  Застосування господарсько-оперативних санкцій
Види оперативно-господарських санкцій, що їх сторони можуть застосовувати з відповідною фіксацією в договорі, передбачений ч. 1 ст. 236 ГК:
- одностороння відмова від виконання свого зобов'язання управненою стороною із звільненням її від відповідальності за це відбувається в разі порушення зобов'язання другою стороною, а саме:
- відмова від оплати за зобов'язанням, яке виконано неналежним чином або достроково виконано боржником без згоди другої сторони;
- відстрочення відвантаження продукції чи виконання робіт унаслідок прострочення виставлення акредитива платником, припинення видачі банківських позичок тощо;
- відмова управненої сторони зобов'язання від прийняття подальшого виконання зобов'язання, порушеного другою стороною, або повернення в односторонньому порядку виконаного кредитором за зобов'язанням (списання з рахунку боржника в безакцептному порядку коштів, сплачених за неякісну продукцію тощо);
- встановлення в односторонньому порядку на майбутнє додаткових гарантій належного виконання зобов'язань стороною, яка порушила зобов'язання:
- зміна порядку оплати продукції (робіт, послуг);
- переведення платника на попередню оплату продукції (робіт, послуг);
- переведення платника на оплату після перевірки їх якості тощо;
- відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов'язання.
На практиці, замовник має змогу встановити вимогу надати інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувались. Таким чином, якщо учасник процедури в минулому був недобросовісним контрагентом даного замовника він не зможе підтвердити вищезазначений факт.
Детальнішу інформацію про оперативно-господарські санкції Ви можете прочитати у випуску журналу № 11 (62) за листопад 2016 року (додатково дана стаття надається у вкладенні).
5. Формальні помилки
Відповідно до вимог частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі за текстом — Закон  № 922) тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх пропозицій згідно з вимогами статті 30 Закону № 922.
При цьому формальними (несуттєвими) є помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
За замовником у розумінні норм Закону № 922 залишається право не відхиляти тендерні пропозиції учасників при виявленні формальних помилок незначного характеру, якщо тендерна документація містить описи та приклади таких помилок. Проте замовник повинен дотримуватись усіх принципів, визначених статтею 3 Закону № 922.
Таким чином, прийняття рішення щодо встановлення у власній тендерній документації переліку описів та прикладів формальних (несуттєвих) помилок на відміну від відомостей документації, визначених частиною 2 статті 22 Закону № 922, є правом, а не обов’язком тендерного комітету замовника торгів. Тож таке рішення він приймає на власний розсуд.
Детальніше з даною інформацією та прикладами формальних помилок Ви можете ознайомитися в журналі № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 22-23. (Дана інформація додатково надається у вкладенні).
6. Щодо додаткових платних послуг, які надаються на майданчику.
У кабінеті користувача на SmartTender.biz доступне посилання на послугу юридичної консультації.
Клієнт має можливість отримати весь спектр юридичних послуг, що включає:
1. Безпосередньо юридичну консультацію. Надання комплексної юридичної  допомоги у разі виникнення проблемних питань  у сфері публічних закупівель. Вартість від 200 грн.;
2.   Перевірку пропозиції учасника. Вартість – від 1500 грн. Сервіс буде корисний як для Замовників так і для Учасників. Компетентні юристи  нададуть допомогу Замовникам та перевірять тендерні пропозицій учасників  на відповідність умовам тендерної  документації.
Послуга включає в себе:
аналіз тендерної документації;
аналіз пропозиції учасника на відповідність умовам документації;
складання списку невідповідностей згідно з документацією.
3.   Підготовку  тендерної пропозиції. Від – 1500 грн.   Послуга включає в себе:
аналіз тендерної документації;
звернення до замовника щодо усунення дискримінаційних та інших вимог документації, які не відповідають законодавству;
формування плану необхідних документів відповідно до тендерної документації;
підготовка документів у довільній формі відповідно до вимог документації;
консультування з питань, що виникають в процесі підготовки пропозицій;
підготовка реєстру документів, сканування документів  і перевірка пропозиції на відповідність вимогам документації.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці з процедурами закупівель.
А також найактивніші учасники семінару в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».  
Кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Стаття конфіденційна інформація в документах учасника в Журналі № 7 (46) за липень 2015 року на стор. 22 -25.
2. Стаття конфіденційна інформація про фізичну особу Журнал № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 17  -21.
3. Стаття «Строк подання тендерних пропозицій: чи потрібно розглядати документи, подані після його закінчення?» журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 10(61) на стор. 18-23;
4. Стаття про інформацію та приклади формальних помилок журнал № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 22-23;
5. Стаття про застосування оперативно-господарських санкцій;
6. Рішення АМКУ про ЕЦП;
7. Стаття про використання ЕЦП при поданні тендерної пропозиції Ви можете прочитати в Журналі № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 23 -24.
8. Правові позиції АМКУ;
9. Стаття про особливості встановлення вимоги надання електронної гарантії в тендерній документації Журнал №  11 (62) за листопад 2016 року на стор. 22 -25.
10. Схема проведення відкриті торги;
11. Схема проведення допорогові закупівлі.
12. Лист МЕРТУ про застосування санкцій.
Звертаємо увагу! Для усіх учасників семінару надається 30 % знижка на передплату Журналу «Радник в сфері державних закупівель»
Отже, дякуємо всім учасникам семінару за участь та плідну співпрацю!
Навчаємо у зручний для Вас час!
#радник #тендер #prozorro  #торги #навчання #публічні_закупівлі

Комментариев нет:

Отправить комментарий