Підсумки семінару «експрес-тренінгу» від 9 липня м. Ірпінь на тему «Публічні «державні» закупівлі України – 2016: як правильно провести допорогові та над порогові закупівлі за новим Законом у системі ProZorro»
9 липня 2016 року в м. Ірпінь редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела черговий семінар "експрес-тренінг" для замовників та учасників на тему «Публічні закупівлі України – 2016, допорогові та надпорогові закупівлі в системі ProZorro (проведення, участь, перемога)».
Слухачі були ознайомлені з алгоритмами проведення та участі в допорогових процедурах закупівлі, а також процедурах закупівлі відповідно до Закону про публічні закупівлі та всіма нюансами, які можуть виникати у ході їх проведення.
Семінар розпочався з розгляду допорогових електронних закупівель. Окрім ознайомлення з документами, які регулюють процес проведення допорогових закупівель, всім присутнім було на практиці продемонстровано яким же чином оголошувати допорогові торги, як проводиться аукціон, розгляд пропозицій та кваліфікацію учасників. На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» було розкрито всі тонкощі проведення допорогових електронних закупівель, актуальні для замовників та учасників.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz»:
- Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;
- Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
- Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
- Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
- Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
Також у ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:
- основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
- провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
- особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
- особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Наприкінці семінару відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:
1. Створюємо тендерний комітет або призначаємо уповноважену особу.
Перший крок – замовник створює тендерний комітет або призначає уповноважену особу. Тобто визначає, хто буде здійснювати закупівлі.
Розглянемо покроково процес створення тендерного комітету.
- Наказ про створення тендерного комітету. Відповідно до пункту 2.3 розділу ІІ наказу Мінекономрозвитку України від 30.03.2016 № 557 «Примірне положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб)» (далі — наказ Мінекономрозвитку № 557) керівництво роботою комітету здійснює його голова, якого призначає своїм рішенням замовник, що може мати право на підписання договорів про закупівлю в разі надання замовником таких повноважень, оформлених відповідно до законодавства. Зверніть увагу, що наявність права на підписання договорів є необов’язковою для особи, яку призначають головою тендерного комітету. Отже, перший документ — це рішення замовника (наказ, розпорядження тощо) про створення тендерного комітету, в якому зазначають склад тендерного комітету та голову комітету.
- Положення про тендерний комітет. Одночасно рішенням замовника (у відповідному наказі, розпорядженні тощо) затверджують Положення про тендерний комітет
- Протокол про призначення заступника голови тендерного комітету та секретаря тендерного комітету. Наступні дії, які повинен виконати голова тендерного комітету, зазначено в пункті 2.4 розділу ІІ наказу Мінекономрозвитку № 557: голова комітету призначає заступника (заступників) голови, секретаря з числа членів комітету та визначає функції кожного члена комітету.
Таким чином, потрібно скликати засідання тендерного комітету та зафіксувати відповідним протоколом засідання тендерного комітету такі рішення голови комітету:
- призначення заступника (заступників) голови тендерного комітету;
- призначення секретаря тендерного комітету.
- Розписати та затвердити функції кожного члена тендерного комітету. – Одночасно в протоколі описаному у пункті 3 можна визначити функції кожного члена тендерного комітету. Наголошуємо, що таке рішення приймає саме голова тендерного комітету, а не замовник (в особі керівника організації).У разі потреби голова комітету може затвердити функції (функціональні обов’язки) кожного члена комітету у вигляді окремих документів [подібно до посадових інструкцій службових (посадових) осіб].
- До посадових інструкцій працівників, що входять до складу тендерного комітету, внести зміни з зазначенням кола обов'язків.
Детальніше стосовно формування тендерного комітету та зразки необхідних наказів й протоколів у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 40-47 (Стаття додатково надається у вкладенні).
Розглянемо процес призначення уповноваженої особи.
Згідно зі статтею 1 Закону про публічні закупівлі, уповноважена особа (особи) — це службова, посадова та інша фізична особа замовника, визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення або трудового договору (контракту).
Отже, залежно від обсягів закупівель замовник має право визначити одну, двох або більше уповноважених осіб. – такої передумови у Законі нема, тому доцільно написати «залежно від потреби замовник має право…», адже це ширше поняття, яке може включати не лише обсяги закупівлі, а і спеціалізацію фахівців, об’єм роботи тощо.
При цьому повноваження уповноважених осіб визначені у статті 11 Закону, яка закріплює порядок утворення/визначення та фактично встановлює функції тендерного комітету й уповноважених осіб замовника.
Отже, після введення в дію Закону в замовника виникатимуть правові підстави для визначення уповноваженої особи як власним розпорядчим рішенням, так і шляхом укладення з такою особою трудового договору (контракту).
Водночас новою вимогою Закону є необхідність наявності в уповноваженої особи вищої освіти згідно зі статтею 11 Закону. При цьому стаття 24 Кодексу законів про працю України закріплює, що при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати, зокрема у випадках, передбачених законодавством, документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію).
Вища освіта — це сукупність систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських умінь і рис, морально-етичних цінностей, інших компетентностей, здобутих у вищому навчальному закладі (науковій установі) у відповідній галузі знань за певною кваліфікацією на рівнях вищої освіти, що за складністю є вищими, ніж рівень повної загальної середньої освіти. Галуззю ж знань визначено основну предметну область освіти і науки, що включає групу споріднених спеціальностей, за якими здійснюється професійна підготовка (згідно з визначеннями, наведеними у Законі України «Про вищу освіту»).
Та оскільки Закон не містить конкретизації та будь-яких обмежень щодо галузевого спрямування такої вищої освіти, замовники матимуть право самостійно визначати, якого саме рівня та з якої галузі необхідна вища освіта уповноваженій особі в конкретному випадку, з огляду на специфіку предметів закупівель, що притаманні конкретній організації, їх обсяги тощо.
Детальніше питання уповноваженої особи розкрито у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) квітень на стор. 30-33. (Стаття додатково надається у вкладенні).
2. Щодо електронного цифрового підпису.
Другий крок – сформувати електронний цифровий підпис.
Частиною 3 статті 12 Закону визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюють та подають з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Також, відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" після розміщення інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис. після розміщення інформації, перед-баченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис.
Електронний цифровий підпис може мати будь-який член тендерного комітету, який буде оприлюднювати інформацію відповідно до статті 10 Закону. Отже, ЕЦП доцільно отримати особі (або особам), яка буде відповідальною за публікацію інформації від імені Вашого підприємства (установи чи організації) на електронному майданчику. Наприклад, такою особою може бути секретар тендерного комітету. Обов'язком цієї людини буде публікація інформації на електронному майданчику та внесення змін до неї. Тобто, кожен співробітник, який буде відповідати за публікацію оголошень, повинен мати свій індивідуальний ЕЦП.
Варто зауважити, що отримувати новий ЕЦП не обов'язково, можна використовувати вже наявний підпис (наприклад, ЕЦП для сервісів E-data, M.E.Doc та інші). Але необхідно впевнитися, чи підтримує електронний майданчик, на якому ви розміщуєте інформацію щодо закупівлі, електронний підпис акредитованого центру сертифікації ключів, що видав вам такий підпис.
Звертаємо увагу, що кожен АЦСК має свій порядок подачі документів для реєстрації. Відповідно, наприклад, до вимог АЦСК ІДД ДФС документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП, має подавати юридична особа із зазначенням особи підписувача та наданням на таку особу відповідних документів.
Детальніше інформацію про отримання і використання ЕЦП ви можете прочитати в Журналі 7 (58) за липень 2016 року на стор. 35-40 (Стаття додатково надається у вкладенні).
3. Визначаємо предмет закупівлі
Третій крок – замовник визначає, які предмети закупівлі йому необхідно закупити.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок).
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 вступної частини Порядку положення абзаців першого і третього пункту 1 розділу ІІ Порядку застосовуються до 31 грудня 2016 року.
Згідно абзацу 1 пункту 1 розділу ІІ Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також конкретної назви товару чи послуги.
Окрім цього, відповідно до роз’яснення МЕРТУ «Щодо внесених змін до порядку закупівлі» (вих. № 3302-06/1430-06) визначальним протягом 2016 року залишатиметься ДК 016:2010 (детальніше журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 2 (53) за лютий 2016 року на стор. 40-43).
Також, при плануванні або проведенні закупівель у 2016 році на 2017 рік замовник керується двома класифікаторами ДК 016:2010 (як визначальний) та ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” (як допоміжний).
4. Планування закупівель
Четвертий крок – замовник планує, коли і які закупівлі буде проводити.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону про публічні закупівлі закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження .
Згідно пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490 від 22.03.2016 встановлено, що додаток до річного плану закупівель, до якого вносять інформацію про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону про публічні закупівлі, складають за формою річного плану закупівель шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель.
До річного плану вносять всі закупівлі над порогові. Пороги проведення процедур закупівлі зазначенні в частині 1 статті 4 Закону про публічні закупівлі.
Стосовно практики розміщення додатку до річного плану на прикладі електронного майданчику Smarttender.biz у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) на сторінках 19-22 (Стаття додатково надається у вкладенні).
Функціонал для розміщення додатку до річного плану та річного плану є однаковим.
Далі замовник проводить або над порогові процедури закупівлі: відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові (міжнародні відкриті торги), переговорну процедуру закупівлі або допорогові закупівлі: допорогова електронна закупівля чи прямий договір.
Алгоритм проведення допорогових електронних закупівель, відкритих торгів, відкритих торгів з публікацією на англійській мові (міжнародні відкриті торги), переговорної процедури міститься у методично-практичних матеріалах, які були надані кожному слухачу.
Також даний матеріал містить на сторінках журналу «Радник в сфері державних закупівель»:
1) Допорогова електронна закупівлі - стаття «Реалії проведення допорогових закупівель» — журнал № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 23–27.
2) Звіт про укладені договори - стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
3) Відкриті торги та міжнародні відкриті торги - стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
4) Переговорна процедура закупівлі - стаття «Проводимо переговорну процедуру за Законом про публічні закупівлі після відміни двох торгів» — журнал № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 28–30.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активний учасник навчання в кінці отримав корисний подарунок від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Стосовно формування тендерного комітету та зразки необхідних наказів й протоколів у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 40-47
2. Питання уповноваженої особи розкрито у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) квітень на стор. 30-33
3. Стаття «Електронний цифровий підпис: знайомимося, отримуємо, використовуємо» Журнал 7 (58) липень 2016 року стор. 35-40.
4. Роз’яснення МЕРТУ «Щодо внесених змін до порядку закупівлі» (вих. № 3302-06/1430-06) визначальним протягом 2016 року залишатиметься ДК 016:2010 - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 2 (53) за лютий 2016 року на стор. 40-43.
5. Стосовно практики розміщення додатку до річного плану на прикладі електронного майданчику Smarttender.biz у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) на сторінках 19-22.
6. Стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
7. Узагальнена презентація стосовно застосування Закону про публічні закупівлі.
Дякуємо всім учасникам семінару за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
9 липня 2016 року в м. Ірпінь редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела черговий семінар "експрес-тренінг" для замовників та учасників на тему «Публічні закупівлі України – 2016, допорогові та надпорогові закупівлі в системі ProZorro (проведення, участь, перемога)».
Слухачі були ознайомлені з алгоритмами проведення та участі в допорогових процедурах закупівлі, а також процедурах закупівлі відповідно до Закону про публічні закупівлі та всіма нюансами, які можуть виникати у ході їх проведення.
Семінар розпочався з розгляду допорогових електронних закупівель. Окрім ознайомлення з документами, які регулюють процес проведення допорогових закупівель, всім присутнім було на практиці продемонстровано яким же чином оголошувати допорогові торги, як проводиться аукціон, розгляд пропозицій та кваліфікацію учасників. На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» було розкрито всі тонкощі проведення допорогових електронних закупівель, актуальні для замовників та учасників.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz»:
- Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;
- Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
- Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
- Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
- Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
Також у ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:
- основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
- провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
- особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
- особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Наприкінці семінару відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:
1. Створюємо тендерний комітет або призначаємо уповноважену особу.
Перший крок – замовник створює тендерний комітет або призначає уповноважену особу. Тобто визначає, хто буде здійснювати закупівлі.
Розглянемо покроково процес створення тендерного комітету.
- Наказ про створення тендерного комітету. Відповідно до пункту 2.3 розділу ІІ наказу Мінекономрозвитку України від 30.03.2016 № 557 «Примірне положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб)» (далі — наказ Мінекономрозвитку № 557) керівництво роботою комітету здійснює його голова, якого призначає своїм рішенням замовник, що може мати право на підписання договорів про закупівлю в разі надання замовником таких повноважень, оформлених відповідно до законодавства. Зверніть увагу, що наявність права на підписання договорів є необов’язковою для особи, яку призначають головою тендерного комітету. Отже, перший документ — це рішення замовника (наказ, розпорядження тощо) про створення тендерного комітету, в якому зазначають склад тендерного комітету та голову комітету.
- Положення про тендерний комітет. Одночасно рішенням замовника (у відповідному наказі, розпорядженні тощо) затверджують Положення про тендерний комітет
- Протокол про призначення заступника голови тендерного комітету та секретаря тендерного комітету. Наступні дії, які повинен виконати голова тендерного комітету, зазначено в пункті 2.4 розділу ІІ наказу Мінекономрозвитку № 557: голова комітету призначає заступника (заступників) голови, секретаря з числа членів комітету та визначає функції кожного члена комітету.
Таким чином, потрібно скликати засідання тендерного комітету та зафіксувати відповідним протоколом засідання тендерного комітету такі рішення голови комітету:
- призначення заступника (заступників) голови тендерного комітету;
- призначення секретаря тендерного комітету.
- Розписати та затвердити функції кожного члена тендерного комітету. – Одночасно в протоколі описаному у пункті 3 можна визначити функції кожного члена тендерного комітету. Наголошуємо, що таке рішення приймає саме голова тендерного комітету, а не замовник (в особі керівника організації).У разі потреби голова комітету може затвердити функції (функціональні обов’язки) кожного члена комітету у вигляді окремих документів [подібно до посадових інструкцій службових (посадових) осіб].
- До посадових інструкцій працівників, що входять до складу тендерного комітету, внести зміни з зазначенням кола обов'язків.
Детальніше стосовно формування тендерного комітету та зразки необхідних наказів й протоколів у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 40-47 (Стаття додатково надається у вкладенні).
Розглянемо процес призначення уповноваженої особи.
Згідно зі статтею 1 Закону про публічні закупівлі, уповноважена особа (особи) — це службова, посадова та інша фізична особа замовника, визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення або трудового договору (контракту).
Отже, залежно від обсягів закупівель замовник має право визначити одну, двох або більше уповноважених осіб. – такої передумови у Законі нема, тому доцільно написати «залежно від потреби замовник має право…», адже це ширше поняття, яке може включати не лише обсяги закупівлі, а і спеціалізацію фахівців, об’єм роботи тощо.
При цьому повноваження уповноважених осіб визначені у статті 11 Закону, яка закріплює порядок утворення/визначення та фактично встановлює функції тендерного комітету й уповноважених осіб замовника.
Отже, після введення в дію Закону в замовника виникатимуть правові підстави для визначення уповноваженої особи як власним розпорядчим рішенням, так і шляхом укладення з такою особою трудового договору (контракту).
Водночас новою вимогою Закону є необхідність наявності в уповноваженої особи вищої освіти згідно зі статтею 11 Закону. При цьому стаття 24 Кодексу законів про працю України закріплює, що при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати, зокрема у випадках, передбачених законодавством, документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію).
Вища освіта — це сукупність систематизованих знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських умінь і рис, морально-етичних цінностей, інших компетентностей, здобутих у вищому навчальному закладі (науковій установі) у відповідній галузі знань за певною кваліфікацією на рівнях вищої освіти, що за складністю є вищими, ніж рівень повної загальної середньої освіти. Галуззю ж знань визначено основну предметну область освіти і науки, що включає групу споріднених спеціальностей, за якими здійснюється професійна підготовка (згідно з визначеннями, наведеними у Законі України «Про вищу освіту»).
Та оскільки Закон не містить конкретизації та будь-яких обмежень щодо галузевого спрямування такої вищої освіти, замовники матимуть право самостійно визначати, якого саме рівня та з якої галузі необхідна вища освіта уповноваженій особі в конкретному випадку, з огляду на специфіку предметів закупівель, що притаманні конкретній організації, їх обсяги тощо.
Детальніше питання уповноваженої особи розкрито у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) квітень на стор. 30-33. (Стаття додатково надається у вкладенні).
2. Щодо електронного цифрового підпису.
Другий крок – сформувати електронний цифровий підпис.
Частиною 3 статті 12 Закону визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюють та подають з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Також, відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" після розміщення інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис. після розміщення інформації, перед-баченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис.
Електронний цифровий підпис може мати будь-який член тендерного комітету, який буде оприлюднювати інформацію відповідно до статті 10 Закону. Отже, ЕЦП доцільно отримати особі (або особам), яка буде відповідальною за публікацію інформації від імені Вашого підприємства (установи чи організації) на електронному майданчику. Наприклад, такою особою може бути секретар тендерного комітету. Обов'язком цієї людини буде публікація інформації на електронному майданчику та внесення змін до неї. Тобто, кожен співробітник, який буде відповідати за публікацію оголошень, повинен мати свій індивідуальний ЕЦП.
Варто зауважити, що отримувати новий ЕЦП не обов'язково, можна використовувати вже наявний підпис (наприклад, ЕЦП для сервісів E-data, M.E.Doc та інші). Але необхідно впевнитися, чи підтримує електронний майданчик, на якому ви розміщуєте інформацію щодо закупівлі, електронний підпис акредитованого центру сертифікації ключів, що видав вам такий підпис.
Звертаємо увагу, що кожен АЦСК має свій порядок подачі документів для реєстрації. Відповідно, наприклад, до вимог АЦСК ІДД ДФС документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП, має подавати юридична особа із зазначенням особи підписувача та наданням на таку особу відповідних документів.
Детальніше інформацію про отримання і використання ЕЦП ви можете прочитати в Журналі 7 (58) за липень 2016 року на стор. 35-40 (Стаття додатково надається у вкладенні).
3. Визначаємо предмет закупівлі
Третій крок – замовник визначає, які предмети закупівлі йому необхідно закупити.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок).
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 вступної частини Порядку положення абзаців першого і третього пункту 1 розділу ІІ Порядку застосовуються до 31 грудня 2016 року.
Згідно абзацу 1 пункту 1 розділу ІІ Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також конкретної назви товару чи послуги.
Окрім цього, відповідно до роз’яснення МЕРТУ «Щодо внесених змін до порядку закупівлі» (вих. № 3302-06/1430-06) визначальним протягом 2016 року залишатиметься ДК 016:2010 (детальніше журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 2 (53) за лютий 2016 року на стор. 40-43).
Також, при плануванні або проведенні закупівель у 2016 році на 2017 рік замовник керується двома класифікаторами ДК 016:2010 (як визначальний) та ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” (як допоміжний).
4. Планування закупівель
Четвертий крок – замовник планує, коли і які закупівлі буде проводити.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону про публічні закупівлі закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження .
Згідно пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490 від 22.03.2016 встановлено, що додаток до річного плану закупівель, до якого вносять інформацію про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону про публічні закупівлі, складають за формою річного плану закупівель шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель.
До річного плану вносять всі закупівлі над порогові. Пороги проведення процедур закупівлі зазначенні в частині 1 статті 4 Закону про публічні закупівлі.
Стосовно практики розміщення додатку до річного плану на прикладі електронного майданчику Smarttender.biz у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) на сторінках 19-22 (Стаття додатково надається у вкладенні).
Функціонал для розміщення додатку до річного плану та річного плану є однаковим.
Далі замовник проводить або над порогові процедури закупівлі: відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові (міжнародні відкриті торги), переговорну процедуру закупівлі або допорогові закупівлі: допорогова електронна закупівля чи прямий договір.
Алгоритм проведення допорогових електронних закупівель, відкритих торгів, відкритих торгів з публікацією на англійській мові (міжнародні відкриті торги), переговорної процедури міститься у методично-практичних матеріалах, які були надані кожному слухачу.
Також даний матеріал містить на сторінках журналу «Радник в сфері державних закупівель»:
1) Допорогова електронна закупівлі - стаття «Реалії проведення допорогових закупівель» — журнал № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 23–27.
2) Звіт про укладені договори - стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
3) Відкриті торги та міжнародні відкриті торги - стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
4) Переговорна процедура закупівлі - стаття «Проводимо переговорну процедуру за Законом про публічні закупівлі після відміни двох торгів» — журнал № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 28–30.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активний учасник навчання в кінці отримав корисний подарунок від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Стосовно формування тендерного комітету та зразки необхідних наказів й протоколів у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 40-47
2. Питання уповноваженої особи розкрито у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) квітень на стор. 30-33
3. Стаття «Електронний цифровий підпис: знайомимося, отримуємо, використовуємо» Журнал 7 (58) липень 2016 року стор. 35-40.
4. Роз’яснення МЕРТУ «Щодо внесених змін до порядку закупівлі» (вих. № 3302-06/1430-06) визначальним протягом 2016 року залишатиметься ДК 016:2010 - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 2 (53) за лютий 2016 року на стор. 40-43.
5. Стосовно практики розміщення додатку до річного плану на прикладі електронного майданчику Smarttender.biz у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) на сторінках 19-22.
6. Стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
7. Узагальнена презентація стосовно застосування Закону про публічні закупівлі.
Дякуємо всім учасникам семінару за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
Комментариев нет:
Отправить комментарий