Підсумки семіару “експрес-тренінгу” 16 серпня м. Київ на тему «Публічні закупівлі України – 2016: як правильно провести допорогові та над порогові закупівлі за новим Законом у системі ProZorro»
16 серпня 2016 року в місті Києві редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела черговий семінар"експрес-тренінг" для замовників та учасників на тему «Публічні закупівлі України – 2016, допорогові та надпорогові закупівлі в системі ProZorro (проведення, участь, перемога)».
Слухачі були ознайомлені з алгоритмами проведення та участі в допорогових процедурах закупівлі, а також процедурах закупівлі відповідно до Закону про публічні закупівлі та всіма нюансами, які можуть виникати у ході їх проведення.
Семінар розпочався з розгляду допорогових електронних закупівель. Окрім ознайомлення з документами, які регулюють процес проведення допорогових закупівель, всім присутнім було на практиці продемонстровано яким же чином оголошувати допорогові торги, як проводиться аукціон, розгляд пропозицій та кваліфікацію учасників. На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» було розкрито всі тонкощі проведення допорогових електронних закупівель, актуальні для замовників та учасників.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz»:
Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;
Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
Також у ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Наприкінці семінару відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:
1. Річний план і додаток до річного плану (зміни, анулювання, подання)
- Як видалити рядок плану?
Для видалення рядку плану необхідно скористатись кнопкою «Коригувати план закупівель» та змінити «Очікувану вартість закупівлі», зробивши її рівною нулю. Також ви можете написати пояснення про видалення у полі «Примітки». Після цього видалений рядок буде відображатися світло-сірим кольором. Якщо рядок плану ще не синхронізовано з ЦБД, можна його просто видалити
- Щодо імпорту даних з файлу Excel
Для імпорту даних з файлу Excel потрібно натиснути кнопку Розрахунок (F2), скачати актуальний шаблон для імпорту, заповнити його за зразками, що є у файлі (можна скопіювати схожий рядок та внести в нього необхідні зміни). Також звертаємо увагу, що в даний формат Excel можна внести декілька процедур або декілька предметів закупівлі (1, 2, 3, 4, 5, 6…….).
Отже дана форма сформована саме для тих замовників у яких планується велика кількість закупівель або договорів. Саме для того, щоб кожен раз окремим рядком не вводити інформацію в річний план або додаток вона була сформована.
Також звертаємо увагу, що на кожну окрему закупівлю створювати Excel не потрібно, ви можете в одному файлі зазначити необмежену кількість процедур.
2. Щодо електронного цифрового підпису.
Другий крок – сформувати електронний цифровий підпис.
Частиною 3 статті 12 Закону визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюють та подають з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Також, відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" після розміщення інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис. після розміщення інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис.
Електронний цифровий підпис може мати будь-який член тендерного комітету, який буде оприлюднювати інформацію відповідно до статті 10 Закону. Отже, ЕЦП доцільно отримати особі (або особам), яка буде відповідальною за публікацію інформації від імені Вашого підприємства (установи чи організації) на електронному майданчику. Наприклад, такою особою може бути секретар тендерного комітету. Обов'язком цієї людини буде публікація інформації на електронному майданчику та внесення змін до неї. Тобто, кожен співробітник, який буде відповідати за публікацію оголошень, повинен мати свій індивідуальний ЕЦП.
Варто зауважити, що отримувати новий ЕЦП не обов'язково, можна використовувати вже наявний підпис (наприклад, ЕЦП для сервісів E-data, M.E.Doc та інші). Але необхідно впевнитися, чи підтримує електронний майданчик, на якому ви розміщуєте інформацію щодо закупівлі, електронний підпис акредитованого центру сертифікації ключів, що видав вам такий підпис.
Звертаємо увагу, що кожен АЦСК має свій порядок подачі документів для реєстрації. Відповідно, наприклад, до вимог АЦСК ІДД ДФС документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП, має подавати юридична особа із зазначенням особи підписувача та наданням на таку особу відповідних документів.
Детальніше інформацію про отримання і використання ЕЦП ви можете прочитати в Журналі 7 (58) за липень 2016 року на стор. 35-40 (Стаття додатково надається у вкладенні).
3.Довідка МВС на представника
Відповідно до пунктів 5 та 6 частини 1 статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
- фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Отже з Закону можна зробити висновок, що в документації звучить вимога, щодо надання даної довідки на кожну особу службова (посадова) учасника, яка ставила підписи в пропозиції в такому випадку надаються довідки на усіх осіб (наприклад на директора, бухгалтера, та інших осіб підписи, яких фігурували в пропозиції)
Якщо вимога звучить, що дана довідка подається тільки на ту особу, що підписала тендерну пропозицію в такому випадку довідка надається саме на ту особу, що підписала пропозицію.
4. Пов’язані особи
Відповідно до підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України пов’язані особи - юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв:
а) для юридичних осіб:
одна юридична особа безпосередньо та/або опосередковано (через пов’язаних осіб) володіє корпоративними правами іншої юридичної особи у розмірі 20 і більше відсотків;
одна і та сама юридична або фізична особа безпосередньо та/або опосередковано володіє корпоративними правами у кожній такій юридичній особі у розмірі 20 і більше відсотків;
одна і та сама юридична або фізична особа приймає рішення щодо призначення (обрання) одноособових виконавчих органів кожної такої юридичної особи;
одна і та сама юридична або фізична особа приймає рішення щодо призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу колегіального виконавчого органу або наглядової ради кожної такої юридичної особи;
принаймні 50 відсотків складу колегіального виконавчого органу та/або наглядової ради кожної такої юридичної особи складають одні і ті самі фізичні особи;
одноособові виконавчі органи таких юридичних осіб призначені (обрані) за рішенням однієї і тієї самої особи (власника або уповноваженого ним органу);
юридична особа має повноваження на призначення (обрання) одноособового виконавчого органу такої юридичної особи або на призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;
сума всіх кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від однієї юридичної особи та/або кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від інших юридичних осіб, гарантованих однією юридичною особою, стосовно іншої юридичної особи перевищує суму власного капіталу більше ніж у 3,5 раза (для фінансових установ та компаній, що провадять виключно лізингову діяльність, - більше ніж у 10 разів). При цьому сума таких кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги та власного капіталу визначається як середнє арифметичне значення (на початок та кінець звітного періоду);
б) для фізичної особи та юридичної особи:
фізична особа безпосередньо та/або опосередковано (через пов’язаних осіб) володіє корпоративними правами юридичної особи у розмірі 20 і більше відсотків;
фізична особа має право призначати (обирати) одноособовий виконавчий орган такої юридичної особи або призначати (обирати) не менш як 50 відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;
фізична особа здійснює повноваження одноособового виконавчого органу в такій юридичній особі;
фізична особа має повноваження на призначення (обрання) одноособового виконавчого органу такої юридичної особи або на призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;
сума всіх кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від фізичної особи, наданих юридичній особі, та/або будь-яких кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від інших фізичних осіб, наданих юридичній особі, які надаються під гарантії цієї фізичної особи, перевищують суму власного капіталу більше ніж у 3,5 раза (для фінансових установ та компаній, що провадять виключно лізингову діяльність, - більше ніж у 10 разів). При цьому сума таких кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги та власного капіталу визначається як середнє арифметичне значення (на початок та кінець звітного періоду);
в) для фізичних осіб - чоловік (дружина), батьки (у тому числі усиновлювачі), діти (повнолітні/неповнолітні, у тому числі усиновлені), повнорідні та неповнорідні брати і сестри, опікун, піклувальник, дитина, над якою встановлено опіку чи піклування.
Разом з тим. усі корпоративні права, які належать (безпосередньо та/або опосередковано) юридичній особі в іншій юридичній особі, є сумою часток корпоративних прав, які:
безпосередньо належать такій юридичній особі в іншій юридичній особі;
належать будь-якій із пов’язаних сторін такої юридичної особи в іншій юридичній особі.
Для цілей визначення, чи володіє фізична особа безпосередньо та/або опосередковано корпоративними правами у розмірі 20 і більше відсотків у юридичній особі, усі корпоративні права, які належать (безпосередньо та/або опосередковано) фізичній особі, є сумою часток корпоративних прав, які:
безпосередньо належать такій фізичній особі в юридичній особі;
належать будь-яким пов’язаним особам такої фізичної особи у зазначеній юридичній особі.
Розмір же частки володіння корпоративними правами розраховується у разі:
опосередкованого володіння (в одному ланцюгу) - шляхом множення часток володіння корпоративними правами;
володіння через кілька ланцюгів - шляхом підсумовування часток володіння корпоративними правами в кожному ланцюгу.
У разі коли частка володіння корпоративними правами кожної особи в наступній юридичній особі в ланцюгу перевищує 20 відсотків, усі особи такого ланцюга є пов’язаними (незалежно від результатів множення).
Пряма або опосередкована участь держави в юридичних особах не є підставою для визнання таких юридичних осіб пов’язаними. Такі платники податків можуть бути визнані пов’язаними з інших підстав, передбачених цим підпунктом.
За наявності обставин, зазначених в абзаці 1 цього підпункту, юридичні та/або фізичні особи, які є сторонами господарської операції, мають право самостійно визнати себе для цілей оподаткування пов’язаними особами з підстав, не передбачених у підпунктах "а" - "в" цього підпункту.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в судовому порядку може довести на основі фактів і обставин, що одна юридична або фізична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями іншої юридичної особи та/або що та сама фізична або юридична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями кожної юридичної особи.
Детальніше інформацію про перевірку пов’язаності осіб ви можете прочитати в Журналі 5 (44) за травень 2016 року на стор. 14-17 (Стаття додатково надається у вкладенні).
5. Учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)
Згідно частини 2 статті 17 Закону замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Отже звертаємо увагу, що Законом передбачено право замовника, а не обов’язок відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Отже в такому випадку навіть, якщо у підприємства є заборгованість тендерний комітет приймає рішення про відмову або участь в процедурі закупівлі. Підтвердженням даної обставини є численні рішення Антимонопольного комітету. Детальніше з даним рішенням Ви можете ознайомитися у вкладенні.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активні учасники семінару в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Стаття «Електронний цифровий підпис: знайомимося, отримуємо, використовуємо» - журнал 7 (58) липень 2016 року стор. 35-40.
2. Стосовно практики розміщення додатку до річного плану на прикладі електронного майданчику Smarttender.biz у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) на сторінках 19-22.
3. Стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
4. Стаття «Практика перевірки ознак пов’язаності осіб між учасниками та замовником процедури закупівлі» - журнал 5 (44) за травень 2016 року на стор. 14-17.
5. Скарга Антимонопольного комітету про розгляд рішення по податкам.
6. Роздаткові матеріали по процедурам
Дякуємо всім учасникам семінару за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
16 серпня 2016 року в місті Києві редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела черговий семінар"експрес-тренінг" для замовників та учасників на тему «Публічні закупівлі України – 2016, допорогові та надпорогові закупівлі в системі ProZorro (проведення, участь, перемога)».
Слухачі були ознайомлені з алгоритмами проведення та участі в допорогових процедурах закупівлі, а також процедурах закупівлі відповідно до Закону про публічні закупівлі та всіма нюансами, які можуть виникати у ході їх проведення.
Семінар розпочався з розгляду допорогових електронних закупівель. Окрім ознайомлення з документами, які регулюють процес проведення допорогових закупівель, всім присутнім було на практиці продемонстровано яким же чином оголошувати допорогові торги, як проводиться аукціон, розгляд пропозицій та кваліфікацію учасників. На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» було розкрито всі тонкощі проведення допорогових електронних закупівель, актуальні для замовників та учасників.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz»:
Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;
Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
Також у ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Наприкінці семінару відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:
1. Річний план і додаток до річного плану (зміни, анулювання, подання)
- Як видалити рядок плану?
Для видалення рядку плану необхідно скористатись кнопкою «Коригувати план закупівель» та змінити «Очікувану вартість закупівлі», зробивши її рівною нулю. Також ви можете написати пояснення про видалення у полі «Примітки». Після цього видалений рядок буде відображатися світло-сірим кольором. Якщо рядок плану ще не синхронізовано з ЦБД, можна його просто видалити
- Щодо імпорту даних з файлу Excel
Для імпорту даних з файлу Excel потрібно натиснути кнопку Розрахунок (F2), скачати актуальний шаблон для імпорту, заповнити його за зразками, що є у файлі (можна скопіювати схожий рядок та внести в нього необхідні зміни). Також звертаємо увагу, що в даний формат Excel можна внести декілька процедур або декілька предметів закупівлі (1, 2, 3, 4, 5, 6…….).
Отже дана форма сформована саме для тих замовників у яких планується велика кількість закупівель або договорів. Саме для того, щоб кожен раз окремим рядком не вводити інформацію в річний план або додаток вона була сформована.
Також звертаємо увагу, що на кожну окрему закупівлю створювати Excel не потрібно, ви можете в одному файлі зазначити необмежену кількість процедур.
2. Щодо електронного цифрового підпису.
Другий крок – сформувати електронний цифровий підпис.
Частиною 3 статті 12 Закону визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюють та подають з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Також, відповідно до Наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" після розміщення інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис. після розміщення інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис.
Електронний цифровий підпис може мати будь-який член тендерного комітету, який буде оприлюднювати інформацію відповідно до статті 10 Закону. Отже, ЕЦП доцільно отримати особі (або особам), яка буде відповідальною за публікацію інформації від імені Вашого підприємства (установи чи організації) на електронному майданчику. Наприклад, такою особою може бути секретар тендерного комітету. Обов'язком цієї людини буде публікація інформації на електронному майданчику та внесення змін до неї. Тобто, кожен співробітник, який буде відповідати за публікацію оголошень, повинен мати свій індивідуальний ЕЦП.
Варто зауважити, що отримувати новий ЕЦП не обов'язково, можна використовувати вже наявний підпис (наприклад, ЕЦП для сервісів E-data, M.E.Doc та інші). Але необхідно впевнитися, чи підтримує електронний майданчик, на якому ви розміщуєте інформацію щодо закупівлі, електронний підпис акредитованого центру сертифікації ключів, що видав вам такий підпис.
Звертаємо увагу, що кожен АЦСК має свій порядок подачі документів для реєстрації. Відповідно, наприклад, до вимог АЦСК ІДД ДФС документи, необхідні для отримання послуг ЕЦП, має подавати юридична особа із зазначенням особи підписувача та наданням на таку особу відповідних документів.
Детальніше інформацію про отримання і використання ЕЦП ви можете прочитати в Журналі 7 (58) за липень 2016 року на стор. 35-40 (Стаття додатково надається у вкладенні).
3.Довідка МВС на представника
Відповідно до пунктів 5 та 6 частини 1 статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
- фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Отже з Закону можна зробити висновок, що в документації звучить вимога, щодо надання даної довідки на кожну особу службова (посадова) учасника, яка ставила підписи в пропозиції в такому випадку надаються довідки на усіх осіб (наприклад на директора, бухгалтера, та інших осіб підписи, яких фігурували в пропозиції)
Якщо вимога звучить, що дана довідка подається тільки на ту особу, що підписала тендерну пропозицію в такому випадку довідка надається саме на ту особу, що підписала пропозицію.
4. Пов’язані особи
Відповідно до підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України пов’язані особи - юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв:
а) для юридичних осіб:
одна юридична особа безпосередньо та/або опосередковано (через пов’язаних осіб) володіє корпоративними правами іншої юридичної особи у розмірі 20 і більше відсотків;
одна і та сама юридична або фізична особа безпосередньо та/або опосередковано володіє корпоративними правами у кожній такій юридичній особі у розмірі 20 і більше відсотків;
одна і та сама юридична або фізична особа приймає рішення щодо призначення (обрання) одноособових виконавчих органів кожної такої юридичної особи;
одна і та сама юридична або фізична особа приймає рішення щодо призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу колегіального виконавчого органу або наглядової ради кожної такої юридичної особи;
принаймні 50 відсотків складу колегіального виконавчого органу та/або наглядової ради кожної такої юридичної особи складають одні і ті самі фізичні особи;
одноособові виконавчі органи таких юридичних осіб призначені (обрані) за рішенням однієї і тієї самої особи (власника або уповноваженого ним органу);
юридична особа має повноваження на призначення (обрання) одноособового виконавчого органу такої юридичної особи або на призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;
сума всіх кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від однієї юридичної особи та/або кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від інших юридичних осіб, гарантованих однією юридичною особою, стосовно іншої юридичної особи перевищує суму власного капіталу більше ніж у 3,5 раза (для фінансових установ та компаній, що провадять виключно лізингову діяльність, - більше ніж у 10 разів). При цьому сума таких кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги та власного капіталу визначається як середнє арифметичне значення (на початок та кінець звітного періоду);
б) для фізичної особи та юридичної особи:
фізична особа безпосередньо та/або опосередковано (через пов’язаних осіб) володіє корпоративними правами юридичної особи у розмірі 20 і більше відсотків;
фізична особа має право призначати (обирати) одноособовий виконавчий орган такої юридичної особи або призначати (обирати) не менш як 50 відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;
фізична особа здійснює повноваження одноособового виконавчого органу в такій юридичній особі;
фізична особа має повноваження на призначення (обрання) одноособового виконавчого органу такої юридичної особи або на призначення (обрання) 50 і більше відсотків складу її колегіального виконавчого органу або наглядової ради;
сума всіх кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від фізичної особи, наданих юридичній особі, та/або будь-яких кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги від інших фізичних осіб, наданих юридичній особі, які надаються під гарантії цієї фізичної особи, перевищують суму власного капіталу більше ніж у 3,5 раза (для фінансових установ та компаній, що провадять виключно лізингову діяльність, - більше ніж у 10 разів). При цьому сума таких кредитів (позик), поворотної фінансової допомоги та власного капіталу визначається як середнє арифметичне значення (на початок та кінець звітного періоду);
в) для фізичних осіб - чоловік (дружина), батьки (у тому числі усиновлювачі), діти (повнолітні/неповнолітні, у тому числі усиновлені), повнорідні та неповнорідні брати і сестри, опікун, піклувальник, дитина, над якою встановлено опіку чи піклування.
Разом з тим. усі корпоративні права, які належать (безпосередньо та/або опосередковано) юридичній особі в іншій юридичній особі, є сумою часток корпоративних прав, які:
безпосередньо належать такій юридичній особі в іншій юридичній особі;
належать будь-якій із пов’язаних сторін такої юридичної особи в іншій юридичній особі.
Для цілей визначення, чи володіє фізична особа безпосередньо та/або опосередковано корпоративними правами у розмірі 20 і більше відсотків у юридичній особі, усі корпоративні права, які належать (безпосередньо та/або опосередковано) фізичній особі, є сумою часток корпоративних прав, які:
безпосередньо належать такій фізичній особі в юридичній особі;
належать будь-яким пов’язаним особам такої фізичної особи у зазначеній юридичній особі.
Розмір же частки володіння корпоративними правами розраховується у разі:
опосередкованого володіння (в одному ланцюгу) - шляхом множення часток володіння корпоративними правами;
володіння через кілька ланцюгів - шляхом підсумовування часток володіння корпоративними правами в кожному ланцюгу.
У разі коли частка володіння корпоративними правами кожної особи в наступній юридичній особі в ланцюгу перевищує 20 відсотків, усі особи такого ланцюга є пов’язаними (незалежно від результатів множення).
Пряма або опосередкована участь держави в юридичних особах не є підставою для визнання таких юридичних осіб пов’язаними. Такі платники податків можуть бути визнані пов’язаними з інших підстав, передбачених цим підпунктом.
За наявності обставин, зазначених в абзаці 1 цього підпункту, юридичні та/або фізичні особи, які є сторонами господарської операції, мають право самостійно визнати себе для цілей оподаткування пов’язаними особами з підстав, не передбачених у підпунктах "а" - "в" цього підпункту.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в судовому порядку може довести на основі фактів і обставин, що одна юридична або фізична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями іншої юридичної особи та/або що та сама фізична або юридична особа здійснювала практичний контроль за бізнес-рішеннями кожної юридичної особи.
Детальніше інформацію про перевірку пов’язаності осіб ви можете прочитати в Журналі 5 (44) за травень 2016 року на стор. 14-17 (Стаття додатково надається у вкладенні).
5. Учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)
Згідно частини 2 статті 17 Закону замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Отже звертаємо увагу, що Законом передбачено право замовника, а не обов’язок відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Отже в такому випадку навіть, якщо у підприємства є заборгованість тендерний комітет приймає рішення про відмову або участь в процедурі закупівлі. Підтвердженням даної обставини є численні рішення Антимонопольного комітету. Детальніше з даним рішенням Ви можете ознайомитися у вкладенні.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активні учасники семінару в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник семінару на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Стаття «Електронний цифровий підпис: знайомимося, отримуємо, використовуємо» - журнал 7 (58) липень 2016 року стор. 35-40.
2. Стосовно практики розміщення додатку до річного плану на прикладі електронного майданчику Smarttender.biz у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) на сторінках 19-22.
3. Стаття «Допорогові закупівлі: оприлюднюємо звіт про укладені договори» — журнал № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8–13.
4. Стаття «Практика перевірки ознак пов’язаності осіб між учасниками та замовником процедури закупівлі» - журнал 5 (44) за травень 2016 року на стор. 14-17.
5. Скарга Антимонопольного комітету про розгляд рішення по податкам.
6. Роздаткові матеріали по процедурам
Дякуємо всім учасникам семінару за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
Комментариев нет:
Отправить комментарий