📝 Підсумки навчання 8-9 вересня м. Київ на тему «Публічні закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro»
8– 9 вересня 2016 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела чергове навчання у місті Києві на тему «Публічні закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro».
Зрушення з місця економіки, культури та ментальності залежить від кожного з нас. Звичайно, починати необхідно з життєво важливих сфер, щоб не було позолочених куполів церков біля занедбаних лікарень. Електронна система закупівель, законодавство — це все добре. Та що далі? Далі — усе залежить від нас. Чи виправдає система покладені на неї сподівання, залежить від зусиль тих, хто в ній працює.
Отже, залишилось кожному зробити власний крок до процвітання країни. Своєю чергою редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» допомагає Вам виконувати норми Закону про публічні закупівлі чітко та ефективно!
Першою тематикою заходу були допорогові електронні закупівлі. Лектор висвітлила дану тематику, демонструючи весь механізм проведення допорогових закупівель на прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» - одного із перших, який отримав 4 рівні попередньої акредитації відповідно до Наказу № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz» на сьогоднішній день пропонує своєчасні, новаторські рішення для проведення конкурентних закупівельних процедур в електронній формі. Прозорість електронного майданчика означає створення умов, коли процес торгів стає доступним і зрозумілим для всіх учасників. SmartTender.biz не є інструментом тільки лише економії, а покликаний також, визначати справедливу ринкову ціну на товари, роботи і послуги в момент проведення торгів/тендерів. Іншими словами SmartTender.biz - це інструмент по мінімізації корупційних ризиків, який має зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс і надає чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. З найактуальніших можна виділити наступні:
Зрушення з місця економіки, культури та ментальності залежить від кожного з нас. Звичайно, починати необхідно з життєво важливих сфер, щоб не було позолочених куполів церков біля занедбаних лікарень. Електронна система закупівель, законодавство — це все добре. Та що далі? Далі — усе залежить від нас. Чи виправдає система покладені на неї сподівання, залежить від зусиль тих, хто в ній працює.
Отже, залишилось кожному зробити власний крок до процвітання країни. Своєю чергою редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» допомагає Вам виконувати норми Закону про публічні закупівлі чітко та ефективно!
Першою тематикою заходу були допорогові електронні закупівлі. Лектор висвітлила дану тематику, демонструючи весь механізм проведення допорогових закупівель на прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» - одного із перших, який отримав 4 рівні попередньої акредитації відповідно до Наказу № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz» на сьогоднішній день пропонує своєчасні, новаторські рішення для проведення конкурентних закупівельних процедур в електронній формі. Прозорість електронного майданчика означає створення умов, коли процес торгів стає доступним і зрозумілим для всіх учасників. SmartTender.biz не є інструментом тільки лише економії, а покликаний також, визначати справедливу ринкову ціну на товари, роботи і послуги в момент проведення торгів/тендерів. Іншими словами SmartTender.biz - це інструмент по мінімізації корупційних ризиків, який має зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс і надає чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. З найактуальніших можна виділити наступні:
1. Чи є взаємозалежність між можливістю внесення змін до договору та строком дії пропозиції учасника-переможця?
Згідно з роз’ясненням Мінекономрозвитку № 3302-05/26904-07 від 14.08.2015
Після укладення договору про закупівлю вимога щодо строку дії пропозиції конкурсних торгів не розповсюджується на правовідносини між сторонами такого договору.
Строком дії пропозиції конкурсних торгів є строк дії пропозиції до підписання договору, оскільки після підписання договору про закупівлю сторони вступають у цивільно-правові та/або господарські відносини, які регулюють норми Цивільного та Господарського кодексів України, з урахуванням особливостей, визначених Законом. Тому після підписання договору в подальшому сторони не обмежені в строках і мають право вносити зміни до договору на підставі частини 5 статті 40 Закону шляхом укладення додаткової угоди до нього.
Детальніше з роз’ясненням Мінекономрозвитку Ви маєте змогу ознайомитись у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 11 (50) на стор. 38 (кожен слухач отримав електрону пошту).
Згідно з роз’ясненням Мінекономрозвитку № 3302-05/26904-07 від 14.08.2015
Після укладення договору про закупівлю вимога щодо строку дії пропозиції конкурсних торгів не розповсюджується на правовідносини між сторонами такого договору.
Строком дії пропозиції конкурсних торгів є строк дії пропозиції до підписання договору, оскільки після підписання договору про закупівлю сторони вступають у цивільно-правові та/або господарські відносини, які регулюють норми Цивільного та Господарського кодексів України, з урахуванням особливостей, визначених Законом. Тому після підписання договору в подальшому сторони не обмежені в строках і мають право вносити зміни до договору на підставі частини 5 статті 40 Закону шляхом укладення додаткової угоди до нього.
Детальніше з роз’ясненням Мінекономрозвитку Ви маєте змогу ознайомитись у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 11 (50) на стор. 38 (кожен слухач отримав електрону пошту).
2. Як залучити уповноважену особу?
Відповідно до листа інформативного характеру Мінекономрозвитку від 22.03.2016 (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року на стор. 42-43, додатково кожен слухач отримав на електронну пошту) виходячи зі змісту статей 1 та 11 Закону, уповноважена особа (особи) є службовою, посадовою та іншою фізичною особою замовника, яка визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення або трудового договору (контракту) і повинна мати вищу освіту.
Разом з тим згідно зі статтею 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (у тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, у тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Згідно з частиною п’ятою статті 11 Закону примірне положення про тендерний комітет та уповноважену особу (осіб) затверджується Уповноваженим органом.
Таким чином, способи визначення уповноваженої особи можуть бути такі як: призначення її власним розпорядчим рішенням замовника або укладення трудового договору між сторонами.
Детальніше стосовно залучення уповноваженої особи читайте у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) на стор. 30-33 (кожен слухач отримав статтю на електрону пошту).
Відповідно до листа інформативного характеру Мінекономрозвитку від 22.03.2016 (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року на стор. 42-43, додатково кожен слухач отримав на електронну пошту) виходячи зі змісту статей 1 та 11 Закону, уповноважена особа (особи) є службовою, посадовою та іншою фізичною особою замовника, яка визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення або трудового договору (контракту) і повинна мати вищу освіту.
Разом з тим згідно зі статтею 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (у тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, у тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Згідно з частиною п’ятою статті 11 Закону примірне положення про тендерний комітет та уповноважену особу (осіб) затверджується Уповноваженим органом.
Таким чином, способи визначення уповноваженої особи можуть бути такі як: призначення її власним розпорядчим рішенням замовника або укладення трудового договору між сторонами.
Детальніше стосовно залучення уповноваженої особи читайте у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) на стор. 30-33 (кожен слухач отримав статтю на електрону пошту).
3. Строк зберігання документів у сфері закупівель
Єдине положення Закону, яке містить вимоги, щодо зберігання документів, це пункт 5 частини 3 статті 12 Закону, - що електронна система закупівель повинна відповідати вимогам щодо наявності системи збереження даних, що здійснює зберігання протягом не менш як 10 років усіх документів, що надійшли від замовників, учасників, органу оскарження та були створені під час оцінки тендерних пропозицій, та забезпечує автоматичне резервування і відновлення даних.
Будь-які паперові документи, що створюються у процесі роботи будь-якої організації мають свій термін зберігання.
Слід зважати на:
наказ Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»;
наказ Мінюсту від 18.06.2015 № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях».
Єдине положення Закону, яке містить вимоги, щодо зберігання документів, це пункт 5 частини 3 статті 12 Закону, - що електронна система закупівель повинна відповідати вимогам щодо наявності системи збереження даних, що здійснює зберігання протягом не менш як 10 років усіх документів, що надійшли від замовників, учасників, органу оскарження та були створені під час оцінки тендерних пропозицій, та забезпечує автоматичне резервування і відновлення даних.
Будь-які паперові документи, що створюються у процесі роботи будь-якої організації мають свій термін зберігання.
Слід зважати на:
наказ Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»;
наказ Мінюсту від 18.06.2015 № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях».
Детальніше стосовно знищення документів та зберігання документів учасниками та замовниками у сфері закупівель читайте у наступному випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (60) на стор. 16-23 (кожен слухач отримав статтю на електрону пошту).
4. Закуповуємо роботи
Відповідно до розділу ІІІ Наказу Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
Отже, коли замовник закуповує роботи, він розділяє предмети закупівлі саме за об’єктами.
Відповідно до розділу ІІІ Наказу Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
Отже, коли замовник закуповує роботи, він розділяє предмети закупівлі саме за об’єктами.
5. Звітування в Є-data.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» від 11.02.2015 № 183-VIII (далі — Закон про публічні кошти, Закон) інформацію про використання публічних коштів, що підлягає оприлюдненню, надають за встановленими законодавством України формами. Вона має містити встановлені даним Законом відомості. В які строки має бути подана інформація? Строки в даному випадку встановлюються в залежності від видів коштів, що використовуються. Нижче приводимо такі строки подання інформації.
У разі використання коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів інформація оприлюднюється щоквартально, не пізніше як за 35 днів після закінчення звітного кварталу. Для Вашої зручності ми порахували дані строки, а саме: 1-й квартал 2016 р. — до 05.05.2016; 2-й квартал 2016 р. — до 04.08.2016; 3-й квартал 2016 р . — до 04.11.2016; 4-й квартал 2016 р. — до 06.02.2017*.
У разі використання коштів підприємств, отриманих ними від їхньої господарської діяльності (власні кошти), інформацію оприлюднюється щорічно, не пізніше 31 січня року, наступного за звітним роком. (За 2016 рік — до 31 січня 2017 року).
У разі використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування та коштів Пенсійного фонду інформація оприлюднюється щоквартально, не пізніше як за 35 днів після закінчення звітного кварталу, а саме: 1-й квартал 2016 р. — до 05.05.2016; 2-й квартал 2016 р. — до 04.08.2016; 3-й квартал 2016 р. — до 04.11.2016; 4-й квартал 2016 р. — до 06.02.2017*.
*Згідно з частиною 5 статті 254 Цивільного кодексу України, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону в місці вчинення певної дії, то днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
Детальніше дане питання було розглянуто в Журналі № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 39 - 41. (Стаття додатково надається у вкладенні).
Відповідно до статті 3 Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» від 11.02.2015 № 183-VIII (далі — Закон про публічні кошти, Закон) інформацію про використання публічних коштів, що підлягає оприлюдненню, надають за встановленими законодавством України формами. Вона має містити встановлені даним Законом відомості. В які строки має бути подана інформація? Строки в даному випадку встановлюються в залежності від видів коштів, що використовуються. Нижче приводимо такі строки подання інформації.
У разі використання коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів інформація оприлюднюється щоквартально, не пізніше як за 35 днів після закінчення звітного кварталу. Для Вашої зручності ми порахували дані строки, а саме: 1-й квартал 2016 р. — до 05.05.2016; 2-й квартал 2016 р. — до 04.08.2016; 3-й квартал 2016 р . — до 04.11.2016; 4-й квартал 2016 р. — до 06.02.2017*.
У разі використання коштів підприємств, отриманих ними від їхньої господарської діяльності (власні кошти), інформацію оприлюднюється щорічно, не пізніше 31 січня року, наступного за звітним роком. (За 2016 рік — до 31 січня 2017 року).
У разі використання коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування та коштів Пенсійного фонду інформація оприлюднюється щоквартально, не пізніше як за 35 днів після закінчення звітного кварталу, а саме: 1-й квартал 2016 р. — до 05.05.2016; 2-й квартал 2016 р. — до 04.08.2016; 3-й квартал 2016 р. — до 04.11.2016; 4-й квартал 2016 р. — до 06.02.2017*.
*Згідно з частиною 5 статті 254 Цивільного кодексу України, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону в місці вчинення певної дії, то днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
Детальніше дане питання було розглянуто в Журналі № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 39 - 41. (Стаття додатково надається у вкладенні).
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активний учасник навчання в кінці отримав корисний подарунок від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активний учасник навчання в кінці отримав корисний подарунок від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо поняття додаткові кошти – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (40) за січень 2015 року стор. 43-45;
2. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
3. Стаття стосовно знищення документів та зберігання документів учасниками та замовниками у сфері закупівель читайте у наступному випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (60) на стор. 16-23;
4. Роз’яснення Мінекономрозвитку стосовно строку дії договору - випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 11 (50) на стор. 38;
5. Стаття стосовно залучення уповноваженої особи - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) на стор. 30-33;
6. Стаття стосовно звітування на Є-дата – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 39 – 41.
7. Роз’яснення Мінекономрозвитку стосовно уповноваженої особи - випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) на стор. 42-43.
2. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
3. Стаття стосовно знищення документів та зберігання документів учасниками та замовниками у сфері закупівель читайте у наступному випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (60) на стор. 16-23;
4. Роз’яснення Мінекономрозвитку стосовно строку дії договору - випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 11 (50) на стор. 38;
5. Стаття стосовно залучення уповноваженої особи - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) на стор. 30-33;
6. Стаття стосовно звітування на Є-дата – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 39 – 41.
7. Роз’яснення Мінекономрозвитку стосовно уповноваженої особи - випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) на стор. 42-43.
Дякуємо всім учасникам навчання за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням:http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
#поради #радник #закупки #SmartTender
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням:http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
#поради #радник #закупки #SmartTender
Комментариев нет:
Отправить комментарий