📝 Підсумки семінару «експрес-тренінгу» на тему «Публічні «державні» закупівлі України – 2016: як правильно провести допорогові та над порогові закупівлі за новим Законом у системі ProZorro»
21 вересня 2016 року в місті Вільногірськ редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела черговий семінар "експрес-тренінг" на тему «Публічні закупівлі України – 2016, допорогові та надпорогові закупівлі в системі ProZorro (проведення, участь, перемога)».
Зрушення з місця економіки, культури та ментальності залежить від кожного з нас. Звичайно, починати необхідно з життєво важливих сфер, щоб не було позолочених куполів церков біля занедбаних лікарень. Електронна система закупівель, законодавство — це все добре. Та що далі? Далі — усе залежить від нас. Чи виправдає система покладені на неї сподівання, залежить від зусиль тих, хто в ній працює.
Отже, залишилось кожному зробити власний крок до процвітання країни. Своєю чергою редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» допомагає Вам виконувати норми Закону про публічні закупівлі чітко та ефективно!
Першою тематикою заходу були допорогові електронні закупівлі. Лектор висвітлила дану тематику, демонструючи весь механізм проведення допорогових закупівель.
У ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Після виступу лектора відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:
21 вересня 2016 року в місті Вільногірськ редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела черговий семінар "експрес-тренінг" на тему «Публічні закупівлі України – 2016, допорогові та надпорогові закупівлі в системі ProZorro (проведення, участь, перемога)».
Зрушення з місця економіки, культури та ментальності залежить від кожного з нас. Звичайно, починати необхідно з життєво важливих сфер, щоб не було позолочених куполів церков біля занедбаних лікарень. Електронна система закупівель, законодавство — це все добре. Та що далі? Далі — усе залежить від нас. Чи виправдає система покладені на неї сподівання, залежить від зусиль тих, хто в ній працює.
Отже, залишилось кожному зробити власний крок до процвітання країни. Своєю чергою редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» допомагає Вам виконувати норми Закону про публічні закупівлі чітко та ефективно!
Першою тематикою заходу були допорогові електронні закупівлі. Лектор висвітлила дану тематику, демонструючи весь механізм проведення допорогових закупівель.
У ході семінару детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
провадження діяльності тендерним комітетом або уповноваженою особою;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону.
Після виступу лектора відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів семінару. З найактуальніших можна виділити наступні:
1. Чи потрібно публікувати звіт про виконання договору в разі оприлюднення звіту про укладені договори?
Згідно ч.1 статті 2 Закону про публічні закупівлі даний Закон застосовується до замовників:
- за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
- до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Відповідно до вимог Закону у випадку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Вимоги щодо оприлюднення звіту про виконання договору, в даному випадку, в законодавстві відсутні.
Згідно ч.1 статті 2 Закону про публічні закупівлі даний Закон застосовується до замовників:
- за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
- до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Відповідно до вимог Закону у випадку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Вимоги щодо оприлюднення звіту про виконання договору, в даному випадку, в законодавстві відсутні.
2. Порядок розгляду тендерних пропозицій
Відповідно до частини 4 статті 28 Закону про публічні закупівлі строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Отже, якщо замовник відхилив тендерну пропозицію учасника, що в аукціоні надав найнижчу ціну, замовник переходить до наступної економічно вигідної пропозиції. Строк для розгляду наступної пропозиції рахується окремо.
Відповідно до частини 4 статті 28 Закону про публічні закупівлі строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Отже, якщо замовник відхилив тендерну пропозицію учасника, що в аукціоні надав найнижчу ціну, замовник переходить до наступної економічно вигідної пропозиції. Строк для розгляду наступної пропозиції рахується окремо.
3. Стосовно можливості участі нерезидентів
Для початку потрібно знайти нерезидента в довіднику -http://opendata.org.ua. Після цього підтвердити їх акредитацію. Якщо в довіднику нерезидент не зареєстрований, надсилаємо запит нерезиденту про надання інформації про реєстрацію і просимо координатора Prozorro додати реєстрацію в загальний довідник.
Нерезидент не може надати інформацію по українському законодавству, а оскільки іноземні і вітчизняні учасники беруть участь на рівних засадах, то замовник має прописувати у ТД однакові вимоги як до резидента, так і для нерезидента. При цьому нерезиденти подаватимуть відповідну інформацію згідно з законодавством країни їх реєстрації. Якщо така інформація тим законодавством не передбачена, нерезиденту доцільно подавати відповідне пояснення, що такий документ або така інформація не передбачена його законодавством. Тому, замовникам для зручності і розуміння підстав наявності/відсутності конкретних документів слід передбачити у ТД таку можливість (лист-пояснення).
Також, необхідно враховувати специфіку документів, які замовники вимагають на підтвердження відповідності пропозиції вимогам документації. Наприклад, довідка щодо відсутності (наявності) судимості від Національної поліції України (МВС) надається також і нерезидентам, але містить вона інформацію лише стосовно злочинів на території України. Враховуючи, це радимо замовникам вимагати відповідну довідку від країни-нерезидента та від українського державного органу.
Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33 (Стаття додається додатково у вкладенні).
Для початку потрібно знайти нерезидента в довіднику -http://opendata.org.ua. Після цього підтвердити їх акредитацію. Якщо в довіднику нерезидент не зареєстрований, надсилаємо запит нерезиденту про надання інформації про реєстрацію і просимо координатора Prozorro додати реєстрацію в загальний довідник.
Нерезидент не може надати інформацію по українському законодавству, а оскільки іноземні і вітчизняні учасники беруть участь на рівних засадах, то замовник має прописувати у ТД однакові вимоги як до резидента, так і для нерезидента. При цьому нерезиденти подаватимуть відповідну інформацію згідно з законодавством країни їх реєстрації. Якщо така інформація тим законодавством не передбачена, нерезиденту доцільно подавати відповідне пояснення, що такий документ або така інформація не передбачена його законодавством. Тому, замовникам для зручності і розуміння підстав наявності/відсутності конкретних документів слід передбачити у ТД таку можливість (лист-пояснення).
Також, необхідно враховувати специфіку документів, які замовники вимагають на підтвердження відповідності пропозиції вимогам документації. Наприклад, довідка щодо відсутності (наявності) судимості від Національної поліції України (МВС) надається також і нерезидентам, але містить вона інформацію лише стосовно злочинів на території України. Враховуючи, це радимо замовникам вимагати відповідну довідку від країни-нерезидента та від українського державного органу.
Детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33 (Стаття додається додатково у вкладенні).
4. Як забезпечити себе від санкційного товару?
Є низка нормативно-правових актів, що встановлюють або специфіку співпраці з певними суб’єктами господарювання або постачання ряду товарів. В Закон про публічні закупівлі не було з цього приводу внесено відповідних змін, та серед норм даного НПА не з’явились нові підстави відхилення тендерної пропозиції.
Для того, щоб замовники могли себе хоча б якимсь чином підстрахувати та мати доцільно виконаний договір в майбутньому, радимо виходити з ситуації наступним чином.
Замовник може в тендерній документації встановити вимогу наступного характеру: Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій, та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України, в тому числі… .
Можна вимагати в учасника лист-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі (санкційне законодавство)… .
Наголошуємо! Що вплив санкційоного законодавства відбувається лише на вичерпний перелік випадків.
Детальніше стосовно санкційного законодавства читайте у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 18-21 (слухачі семінару отримали статтю на електронну пошту).
Є низка нормативно-правових актів, що встановлюють або специфіку співпраці з певними суб’єктами господарювання або постачання ряду товарів. В Закон про публічні закупівлі не було з цього приводу внесено відповідних змін, та серед норм даного НПА не з’явились нові підстави відхилення тендерної пропозиції.
Для того, щоб замовники могли себе хоча б якимсь чином підстрахувати та мати доцільно виконаний договір в майбутньому, радимо виходити з ситуації наступним чином.
Замовник може в тендерній документації встановити вимогу наступного характеру: Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій, та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України, в тому числі… .
Можна вимагати в учасника лист-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі (санкційне законодавство)… .
Наголошуємо! Що вплив санкційоного законодавства відбувається лише на вичерпний перелік випадків.
Детальніше стосовно санкційного законодавства читайте у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 18-21 (слухачі семінару отримали статтю на електронну пошту).
5. Що робити, якщо довідка учасника з податкової сформована не на замовника?
Відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку від 18.07.2016 (додатково надається кожному слухачу) форма документального підтвердження відповідності учасників вимогам, встановленим статтею 17 Закону, не визначена Законом. Таким чином, перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх встановленим вимогам замовник визначає самостійно з дотриманням законодавства.
Разом з тим прийняття рішення замовником про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі має базуватися не лише за наявності відповідних документів, а виходячи зі змісту інформації, наданої учасниками процедури закупівлі у таких документах.
Отже, в такому разі, довідка видана не на організацію замовника все одно містить інформацію про відповідність учасника частині 2 статті 17 Закону про публічні закупівлі, в такому разі радимо не відхиляти відповідного учасника у вищезазначеній ситуації.
Відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку від 18.07.2016 (додатково надається кожному слухачу) форма документального підтвердження відповідності учасників вимогам, встановленим статтею 17 Закону, не визначена Законом. Таким чином, перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх встановленим вимогам замовник визначає самостійно з дотриманням законодавства.
Разом з тим прийняття рішення замовником про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі має базуватися не лише за наявності відповідних документів, а виходячи зі змісту інформації, наданої учасниками процедури закупівлі у таких документах.
Отже, в такому разі, довідка видана не на організацію замовника все одно містить інформацію про відповідність учасника частині 2 статті 17 Закону про публічні закупівлі, в такому разі радимо не відхиляти відповідного учасника у вищезазначеній ситуації.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
Слухачі на свою електронну пошту отримали наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо поняття додаткові кошти;
2. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
3. Стаття стосовно знищення документів та зберігання документів учасниками та замовниками у сфері закупівель читайте у наступному випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (60) на стор. 16-23;
4. Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо довідки з податкової журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (36) за вересень 2014 року на стор. 42;
5. Питання участі в процедурі закупівлі нерезидентів – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33;
6. Питання санкційного законодавства – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 18-21;
1. Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо поняття додаткові кошти;
2. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
3. Стаття стосовно знищення документів та зберігання документів учасниками та замовниками у сфері закупівель читайте у наступному випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (60) на стор. 16-23;
4. Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо довідки з податкової журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 9 (36) за вересень 2014 року на стор. 42;
5. Питання участі в процедурі закупівлі нерезидентів – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33;
6. Питання санкційного законодавства – журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 18-21;
Дякуємо всім учасникам семінару за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням:http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням:http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, як за Законом «Про здійснення державних закупівель» та і за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71
Комментариев нет:
Отправить комментарий