Підсумки навчання для учасників 25-26 серпня м. Київ на тему «Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro»
25-26 серпня 2016 року відбулось навчання для учасників торгів організований редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» на тему «Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro».
Один за одним учасники намагаються розібратись серед не простих положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі). Як завжди, редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» прийшла на поміч та, проаналізувавши механізм Закону про публічні закупівлі, ознайомила слухачів навчання з новими алгоритмами дій у сфері закупівель та основними порадами щодо участі в допорогових електронних закупівлях.
На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» лектори розкрили механізм участі в допорогових і понад порогових електронних закупівлях.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016.
Майданчик «SmartTender.biz»:
Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;
Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
У ході навчання було розглянуто та проаналізовано:
порядок проведення допорогових процедур закупівель ;
порядок оскарження в допорогових процедурах;
моменти на які потрібно звернути увагу в тендерній документації;
особливості підготовки документів за статтею 16 і 17 Закону.
В другий день навчання було детально проаналізовано новий алгоритм дій учасника при участі за Законом про публічні закупівлі. Дій учасника у разі оскарження процедури за та Законом про публічні закупівлі. А також антиконкурентні узгоджені дії учасників і можливі наслідки таких дій. Після виступу лектора відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. Найактуальніших з них наступні:
1. Санкційне законодаваство
Вітчизняне законодавство має низку нормативів стосовно впровадження санкцій. Нижче наводимо перелік тих, що впливають тим або іншим чином на сферу закупівель:
- Заборона закупівлі в окремих юридичних осіб-нерезидентів встановлена Рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 02.09.2015 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введене в дію указом Президента України від 16.09.2015 № 549/2015 до 22 вересня 2016 р. (включно).
Зазначена заборона стала, як ми вже зазначили, першою ластівкою. Під її дію підпали 6 підприємств, а саме: ТОВ «Доктор Веб», ЗАТ «Лабораторія Касперського», ДП МОУ «Севастопольське авіаційне підприємство», ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», ТОВ «Лабораторія Касперського Україна», компанія «Лаборатория Касперского».
- Заборона поставки товарів, що походять з Російської Федерації встановлена Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» до 31 грудня 2017 р. (включно).
Зазначена заборона стала, як ми вже зазначили, першою ластівкою. Під її дію підпали 6 підприємств, а саме: ТОВ «Доктор Веб», ЗАТ «Лабораторія Касперського», ДП МОУ «Севастопольське авіаційне підприємство», ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», ТОВ «Лабораторія Касперського Україна», компанія «Лаборатория Касперского». Постановою від 30.12.2015 № 1147 (далі — Постанова № 1147) уряд заборонив ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації, за переліком згідно з додатком, до якого увійшли півсотні позицій, здебільшого з числа харчової продукції.
- Заборона поставок з території АР Крим встановлена Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» до завершення тимчасової окупації.
2. Особливості оцінки учасників платників податку на додану вартість
Згідно положень роз’яснення Мінекономрозвитку від 08.06.2015 року (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 12 (51) за грудень 2015 року на стор. 42) відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі найбільш економічно вигідна пропозиція — пропозиція, що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону. При цьому при розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів замовник забезпечує однаковий підхід до учасників.
Різної методики щодо учасників одних і тих же торгів бути не може однозначно.
Отже, радимо не оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість.
При провадженні діяльності у сфері публічних (державних) закупівель замовники керуються базовими принципами, що закріплені в статті 3 Закону про публічні закупівлі, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність та інші.
Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники оцінюють пропозиції учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, цілком однаково.
А отже, якщо пропозиція учасника, неплатника ПДВ, відповідає всім вимогам, установленим у документації, та є найбільш економічно вигідною, то радимо акцептувати дану пропозицію.
Також звертаємо увагу, що в пункті 9 частини 2 статті 22 Закону про публічні закупівлі, встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Додатково кожен слухач отримав інформацію про особливості оцінки платників податку на додану вартість.
3. Антиконкурентні узгоджені дії та відхилення пропозиції
Відповідно до роз'яснення Мінекономрозвитку 04.11.2015 (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року на стор. 15), у разі набрання законної сили рішення суду про визнання недійсним (скасування) рішення про накладення штрафу на учасника та визнання вчинення ним порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пропозиція конкурсних торгів (кваліфікаційна, цінова пропозиція) такого учасника допускається замовником до оцінки».
Отже, радимо зважати на те, чи оскаржено рішення АМКУ стосовно притягнення учасника до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій.
4. Стосовно визначення предмету закупівлі: будівельні роботи
Відповідно до частини 4 статті 11 Закону про публічні закупівлі, рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання.
Також, згідно роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/27967-03 від 21.08.2015 об’єкт будівництва - це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затвердженого наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 № 163.
У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва.
Ураховуючи викладене, якщо роботи проводяться по окремому об’єкту, на який складений окремий об’єктний кошторис (кошторисний розрахунок), їх закупівлю замовник здійснює керуючись вартісними межами, встановленими частиною першою статті 2 Закону.
Крім того, відповідно до частини п’ятої статті 2 Закону замовник, зокрема не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Отже, якщо потреби замовника підпадають під визначення «об’єкт будівництва» та мають окремі кошторисні розрахунки їх закупівля розглядається кожна окремо, та відштовхуючись від очікуваної вартості кожного об’єкта відповідно до частини 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі проводиться закупівля таких предметів. Детальніше стосовно визначення предмету закупівлі у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 15-19. А також з прикладом визначення робіт відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі Ви можете ознайомитися у вкладеному фалі.
5. Щодо додаткових платних послуг, які надаються на майданчику.
У кабінеті користувача на SmartTender.biz доступне посилання на послугу юридичної консультації.
Клієнт має можливість отримати весь спектр юридичних послуг, що включає:
1. Безпосередньо юридичну консультацію. Надання комплексної юридичної допомоги у разі виникнення проблемних питань у сфері публічних закупівель. Вартість від 200 грн.;
2. Перевірку пропозиції учасника. Вартість – від 1500 грн. Сервіс буде корисний як для Замовників так і для Учасників. Компетентні юристи нададуть допомогу Замовникам та перевірять тендерні пропозицій учасників на відповідність умовам тендерної документації.
Послуга включає в себе:
• аналіз тендерної документації;
• аналіз пропозиції учасника на відповідність умовам документації;
• складання списку невідповідностей згідно з документацією.
3. Підготовку тендерної пропозиції. Від – 1500 грн. Послуга включає в себе:
• аналіз тендерної документації;
• звернення до замовника щодо усунення дискримінаційних та інших вимог документації, які не відповідають законодавству;
• формування плану необхідних документів відповідно до тендерної документації;
• підготовка документів у довільній формі відповідно до вимог документації;
• консультування з питань, що виникають в процесі підготовки пропозицій;
• підготовка реєстру документів, сканування документів і перевірка пропозиції на відповідність вимогам документації.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активний учасник навчання в кінці отримав корисний подарунок від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Додатково кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Інформація про платників і неплатників ПДВ;
2. Лист МЕРТУ № 3302-06/24782-06 від 05.08.2016 «Щодо здійснення закупівлі робіт»
3. Стаття «Антиконкурентні узгоджені дії та відхилення пропозиції учасника» Журнал № 4 (55) за квітень 2016 на стор. 12 – 16.
Отже, дякуємо всім учасникам навчання за участь та плідну співпрацю!
Навчаємо у зручний для Вас час!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
25-26 серпня 2016 року відбулось навчання для учасників торгів організований редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» на тему «Публічні закупівлі України 2016: від участі до перемоги в системі ProZorro».
Один за одним учасники намагаються розібратись серед не простих положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі). Як завжди, редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» прийшла на поміч та, проаналізувавши механізм Закону про публічні закупівлі, ознайомила слухачів навчання з новими алгоритмами дій у сфері закупівель та основними порадами щодо участі в допорогових електронних закупівлях.
На прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» лектори розкрили механізм участі в допорогових і понад порогових електронних закупівлях.
Майданчик «SmartTender.biz» один із перших отримав 4 рівні попередньої акредитації наказ № 570 від 31 березня 2016.
Майданчик «SmartTender.biz»:
Забезпечує відкритість і прозорість процедури без необхідності присутності на торгах;
Ви розширюєте і зможете розвивати свій бізнес не виходячи з офісу;
Завдяки безкоштовній розсилці Ви будете завжди в курсі торгів;
Найкращі умови роботи: зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс;
Надає: чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
У ході навчання було розглянуто та проаналізовано:
порядок проведення допорогових процедур закупівель ;
порядок оскарження в допорогових процедурах;
моменти на які потрібно звернути увагу в тендерній документації;
особливості підготовки документів за статтею 16 і 17 Закону.
В другий день навчання було детально проаналізовано новий алгоритм дій учасника при участі за Законом про публічні закупівлі. Дій учасника у разі оскарження процедури за та Законом про публічні закупівлі. А також антиконкурентні узгоджені дії учасників і можливі наслідки таких дій. Після виступу лектора відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. Найактуальніших з них наступні:
1. Санкційне законодаваство
Вітчизняне законодавство має низку нормативів стосовно впровадження санкцій. Нижче наводимо перелік тих, що впливають тим або іншим чином на сферу закупівель:
- Заборона закупівлі в окремих юридичних осіб-нерезидентів встановлена Рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 02.09.2015 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введене в дію указом Президента України від 16.09.2015 № 549/2015 до 22 вересня 2016 р. (включно).
Зазначена заборона стала, як ми вже зазначили, першою ластівкою. Під її дію підпали 6 підприємств, а саме: ТОВ «Доктор Веб», ЗАТ «Лабораторія Касперського», ДП МОУ «Севастопольське авіаційне підприємство», ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», ТОВ «Лабораторія Касперського Україна», компанія «Лаборатория Касперского».
- Заборона поставки товарів, що походять з Російської Федерації встановлена Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» до 31 грудня 2017 р. (включно).
Зазначена заборона стала, як ми вже зазначили, першою ластівкою. Під її дію підпали 6 підприємств, а саме: ТОВ «Доктор Веб», ЗАТ «Лабораторія Касперського», ДП МОУ «Севастопольське авіаційне підприємство», ДП «Євпаторійський авіаційний ремонтний завод», ТОВ «Лабораторія Касперського Україна», компанія «Лаборатория Касперского». Постановою від 30.12.2015 № 1147 (далі — Постанова № 1147) уряд заборонив ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації, за переліком згідно з додатком, до якого увійшли півсотні позицій, здебільшого з числа харчової продукції.
- Заборона поставок з території АР Крим встановлена Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» до завершення тимчасової окупації.
2. Особливості оцінки учасників платників податку на додану вартість
Згідно положень роз’яснення Мінекономрозвитку від 08.06.2015 року (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 12 (51) за грудень 2015 року на стор. 42) відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі найбільш економічно вигідна пропозиція — пропозиція, що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону. При цьому при розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів замовник забезпечує однаковий підхід до учасників.
Різної методики щодо учасників одних і тих же торгів бути не може однозначно.
Отже, радимо не оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість.
При провадженні діяльності у сфері публічних (державних) закупівель замовники керуються базовими принципами, що закріплені в статті 3 Закону про публічні закупівлі, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність та інші.
Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники оцінюють пропозиції учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, цілком однаково.
А отже, якщо пропозиція учасника, неплатника ПДВ, відповідає всім вимогам, установленим у документації, та є найбільш економічно вигідною, то радимо акцептувати дану пропозицію.
Також звертаємо увагу, що в пункті 9 частини 2 статті 22 Закону про публічні закупівлі, встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Додатково кожен слухач отримав інформацію про особливості оцінки платників податку на додану вартість.
3. Антиконкурентні узгоджені дії та відхилення пропозиції
Відповідно до роз'яснення Мінекономрозвитку 04.11.2015 (детальніше у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 4 (55) за квітень 2016 року на стор. 15), у разі набрання законної сили рішення суду про визнання недійсним (скасування) рішення про накладення штрафу на учасника та визнання вчинення ним порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пропозиція конкурсних торгів (кваліфікаційна, цінова пропозиція) такого учасника допускається замовником до оцінки».
Отже, радимо зважати на те, чи оскаржено рішення АМКУ стосовно притягнення учасника до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій.
4. Стосовно визначення предмету закупівлі: будівельні роботи
Відповідно до частини 4 статті 11 Закону про публічні закупівлі, рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання.
Також, згідно роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/27967-03 від 21.08.2015 об’єкт будівництва - це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затвердженого наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 № 163.
У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва.
Ураховуючи викладене, якщо роботи проводяться по окремому об’єкту, на який складений окремий об’єктний кошторис (кошторисний розрахунок), їх закупівлю замовник здійснює керуючись вартісними межами, встановленими частиною першою статті 2 Закону.
Крім того, відповідно до частини п’ятої статті 2 Закону замовник, зокрема не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Отже, якщо потреби замовника підпадають під визначення «об’єкт будівництва» та мають окремі кошторисні розрахунки їх закупівля розглядається кожна окремо, та відштовхуючись від очікуваної вартості кожного об’єкта відповідно до частини 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі проводиться закупівля таких предметів. Детальніше стосовно визначення предмету закупівлі у випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 15-19. А також з прикладом визначення робіт відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі Ви можете ознайомитися у вкладеному фалі.
5. Щодо додаткових платних послуг, які надаються на майданчику.
У кабінеті користувача на SmartTender.biz доступне посилання на послугу юридичної консультації.
Клієнт має можливість отримати весь спектр юридичних послуг, що включає:
1. Безпосередньо юридичну консультацію. Надання комплексної юридичної допомоги у разі виникнення проблемних питань у сфері публічних закупівель. Вартість від 200 грн.;
2. Перевірку пропозиції учасника. Вартість – від 1500 грн. Сервіс буде корисний як для Замовників так і для Учасників. Компетентні юристи нададуть допомогу Замовникам та перевірять тендерні пропозицій учасників на відповідність умовам тендерної документації.
Послуга включає в себе:
• аналіз тендерної документації;
• аналіз пропозиції учасника на відповідність умовам документації;
• складання списку невідповідностей згідно з документацією.
3. Підготовку тендерної пропозиції. Від – 1500 грн. Послуга включає в себе:
• аналіз тендерної документації;
• звернення до замовника щодо усунення дискримінаційних та інших вимог документації, які не відповідають законодавству;
• формування плану необхідних документів відповідно до тендерної документації;
• підготовка документів у довільній формі відповідно до вимог документації;
• консультування з питань, що виникають в процесі підготовки пропозицій;
• підготовка реєстру документів, сканування документів і перевірка пропозиції на відповідність вимогам документації.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активний учасник навчання в кінці отримав корисний подарунок від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Додатково кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Інформація про платників і неплатників ПДВ;
2. Лист МЕРТУ № 3302-06/24782-06 від 05.08.2016 «Щодо здійснення закупівлі робіт»
3. Стаття «Антиконкурентні узгоджені дії та відхилення пропозиції учасника» Журнал № 4 (55) за квітень 2016 на стор. 12 – 16.
Отже, дякуємо всім учасникам навчання за участь та плідну співпрацю!
Навчаємо у зручний для Вас час!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Комментариев нет:
Отправить комментарий