Підсумки навчання 10-11 листопада 2016 року м. Львів на тему «Новації ЗУ «Про публічні закупівлі» та особливості роботи з майданчиками».
10-11 листопада 2016 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела навчання у місті Львів на тему «Новації ЗУ «Про публічні закупівлі» та особливості роботи з майданчиками».
Ефективність проведення закупівель, перш за все, залежить від замовників та учасників, від їхнього бачення тих чи інших проблем, від теоретичних та практичних навичок, знань і умінь. Для замовника головне провести процедуру закупівлі без порушень законодавства і в результаті укласти договір. Для учасника головне підготувати тендерну пропозицію ідеально та виграти тендер. Саме їм нести нелегку ношу та готувати новий шлях в неосяжному просторі закупівель.
На допомогу в розв’язанні багатьох із цих питань направлене навчання, яке проводить редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель».
В перший день навчання було розглянуто допорогові електронні закупівлі. Лектор висвітлила дану тематику, демонструючи весь механізм проведення допорогових закупівель на прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» - одного із перших, який отримав 4 рівні попередньої акредитації відповідно до Наказу № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz» на сьогоднішній день пропонує своєчасні, новаторські рішення для проведення конкурентних закупівельних процедур в електронній формі. Прозорість електронного майданчика означає створення умов, коли процес торгів стає доступним і зрозумілим для всіх учасників. SmartTender.biz не є інструментом тільки лише економії, а покликаний також, визначати справедливу ринкову ціну на товари, роботи і послуги в момент проведення торгів/тендерів. Іншими словами SmartTender.biz - це інструмент по мінімізації корупційних ризиків, який має зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс і надає чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості створення тендерного комітету, призначення уповноваженої особи та відповідального по допороговим закупівлям;
визначення предмета закупівлі;
планування закупівель;
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону;
питання щодо укладення і виконання договору, та внесення змін до нього;
порядок оскарження процедур закупівлі;
адміністративна відповідальність за порушення законодавства про закупівлі (теоретичний та практичний аспекти).
Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. Найактуальніші з них наступні:
1. Додатково виділені кошти, перерозподілені, зекономлені та інші випадки непередбачуваних закупівель відповідно до Закону про публічні закупівлі
Згідно листа інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38 – 42. Зазначено, що відповідно до частини сьомої статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Таким чином, закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється замовником з дотриманням вимог Закону, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону.
Разом з тим, частиною першою статті 4 Закону, передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмету закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі.
Таким чином, ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі:
1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити;
2) виділення додаткових коштів;
3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону;
5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору.
Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори.
При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Додатково інформація щодо даного питання надається у вкладенні (Лист інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38 – 42)
2. Щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору укладеного на виконання Закону України «Про здійснення державних закупівель»
В листі МЕРТУ вих. № 330206/2928807 від 12.09.2016 встановлено, що відповідно до статті 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі Закон) замовник безоплатно подає для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 4, 5 та 8 частини п’ятої статті 40 цього Закону, та звіт про виконання договору. При цьому 01.08.2016 Закон втратив чинність на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі — Закон № 922-VIII). Таким чином, підстави для оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору та звіту про виконання договору відсутні у зв’язку із втратою чинності Закону. Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.
Отже, у даному листі Мінекономрозвитку констатує, що після того, як Закон України «Про здійснення державних закупівель» втратив чинність, оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору та звіт про виконання договору необхідності не має. Проте звертаємо увагу, що станом на 14 листопада 2016 року замовник має можливість розмістити на веб-порталі Уповноваженого органу tender.me.gov.ua повідомлення про внесення змін до договору та звіту про виконання договору. Тому, рекомендуємо розміщувати зазначені документи на даному веб-порталі, поки така можливість є.
Детальнішу інформацію щодо даного питання Ви можете прочитати в Журналі № 11 (62) за листопад 2016 на стор. 41 (дана стаття додатково надається у вкладенні).
3. Щодо відображення в річному плані закупівель процедури закупівлі початком в 2016 році згідно потреби на 2017 рік
При проведенні закупівлі на 2017 рік, з початком процедури закупівлі в 2016 році слід вчинити наступні дії:
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2016 рік (зважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги, -
або
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2017 рік (незважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги.
При цьому, у випадку не проведення процедури закупівлі в 2016 році, по річному плану закупівель на 2017 році, ви будете змушені на початку 2017 року затвердити новий річний план закупівель у якому предмет закупівлі повинен бути відображений відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015.
Детальнішу інформацію про проведення закупівель на наступний рік Ви можете прочитати в Журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 24-27 (додатково дана стаття надається у вкладенні).
4. Роз’яснення щодо здійснення допорогових закупівель
В роз’яснення МЕРТУ зазначено, що Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади та застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону. Таким чином, замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою статті 12 Закону, шляхом використання електронної системи закупівель (далі — система), керуючись вартісними межами, визначеними в статті 2 Закону.
Водночас під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати систему з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору (абзац четвертий частини першої статті 2 Закону).
Порядок здійснення допорогових закупівель (далі — Порядок), який затверджено наказом ДП «Зовнішторгвидав України» (наказом Мінекономрозвитку від 26.07.2016 № 1220 перейменоване в ДП «ПРОЗОРРО») від 13.04.2016 № 35.Таким чином, замовник самостійно приймає рішення про використання електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону. При цьому повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій щодо надання рекомендацій стосовно використання електронної системи закупівель не є предметом регулювання Закону.
Крім того інформуємо, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.05.2015 № 501-р «Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів» втратило чинність на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 № 610-р «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України».
Детальніше з даним роз’ясненням Ви можете додатково ознайомитися у вкладенні.
5. Чи обов’язково створювати тендерний комітет в організації
де проводяться лише допорогові закупівлі
Відповідно до статті 11 Закону про публічні закупівлі на тендерний комітет покладено обов’язок планування закупівель, складання та затвердження річного плану закупівель та додатка до річного плану закупівель. Отже, планування і складання річного плану і додатка є обов’язком тендерного комітету.
Відповідно до частини першої ст. 10 Закону голова та секретар тендерного комітету або уповноважена особа (особи) є відповідальними за повноту та достовірність інформації, яку оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу. Таким чином, у випадку здійснення допорогової закупівлі без використання електронної системи, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривен, саме на голову і секретаря тендерного комітету покладено відповідальність за повноту і достовірність інформації, відображеної у звіті про укладений договір, який оприлюднюють у системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Відповідно до статті 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом. Тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання додатка до річного плану закупівель та змін до нього, звітів про укладені договори та відповідних протоколів, якими ці документи було затверджено.
Отже, проаналізувавши норми Закону, доходимо висновку, що створення тендерного комітету або визначення уповноваженої особи (осіб), є обов’язковим для затвердження додатку до річного плану закупівель та розміщення звіту про укладені договори, навіть якщо організацією проводяться лише допорогові закупівлі.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активні учасники навчання в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Лист інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 про додаткові зекономлені кошти - детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38 – 42);
2. МЕРТУ надало роз’яснення на звернення журналу щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору, укладеного на виконання Закону України «Про здійснення державних закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 на стор. 41;
3. Стаття «Проведення закупівель на наступний рік» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 24-27;
4. Стаття «Мінекономрозвитку надало роз’яснення щодо здійснення допорових закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 45-47;
5. Стаття щодо аналогічності договорів «Аналогічні договори: межа дискримінаційності» Журнал № 11 (50) за листопад 2015 на стор. 8 -14;
6. Стаття «Застосування оперативно-господарських санкцій при здійсненні публічних закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 26-29;
7. Стаття «Строк подання тендерних пропозицій» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 18 -23;
8. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівлі» від 27.10.2016 №3302-06/34323-06;
9. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 27.10.2016 №3302-06/34307-06;
10. Проект змін до Закону України «Про публічні закупівлі»;
11. Презентація по документам, які не потрібно вимагати в тендерній документації.
Дякуємо всім учасникам навчання за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71.
#радник #тендер #prozorro #торги #навчання #публічні_закупівлі
10-11 листопада 2016 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела навчання у місті Львів на тему «Новації ЗУ «Про публічні закупівлі» та особливості роботи з майданчиками».
Ефективність проведення закупівель, перш за все, залежить від замовників та учасників, від їхнього бачення тих чи інших проблем, від теоретичних та практичних навичок, знань і умінь. Для замовника головне провести процедуру закупівлі без порушень законодавства і в результаті укласти договір. Для учасника головне підготувати тендерну пропозицію ідеально та виграти тендер. Саме їм нести нелегку ношу та готувати новий шлях в неосяжному просторі закупівель.
На допомогу в розв’язанні багатьох із цих питань направлене навчання, яке проводить редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель».
В перший день навчання було розглянуто допорогові електронні закупівлі. Лектор висвітлила дану тематику, демонструючи весь механізм проведення допорогових закупівель на прикладі електронного майданчика «SmartTender.biz» - одного із перших, який отримав 4 рівні попередньої акредитації відповідно до Наказу № 570 від 31 березня 2016 року.
Майданчик «SmartTender.biz» на сьогоднішній день пропонує своєчасні, новаторські рішення для проведення конкурентних закупівельних процедур в електронній формі. Прозорість електронного майданчика означає створення умов, коли процес торгів стає доступним і зрозумілим для всіх учасників. SmartTender.biz не є інструментом тільки лише економії, а покликаний також, визначати справедливу ринкову ціну на товари, роботи і послуги в момент проведення торгів/тендерів. Іншими словами SmartTender.biz - це інструмент по мінімізації корупційних ризиків, який має зручний, зрозумілий і доступний інтерфейс і надає чесну конкуренцію; вихід на замовників з інших регіонів; можливість брати участь в торгах з будь-якої точки світу, не виходячи зі свого офісу.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості створення тендерного комітету, призначення уповноваженої особи та відповідального по допороговим закупівлям;
визначення предмета закупівлі;
планування закупівель;
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону;
питання щодо укладення і виконання договору, та внесення змін до нього;
порядок оскарження процедур закупівлі;
адміністративна відповідальність за порушення законодавства про закупівлі (теоретичний та практичний аспекти).
Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. Найактуальніші з них наступні:
1. Додатково виділені кошти, перерозподілені, зекономлені та інші випадки непередбачуваних закупівель відповідно до Закону про публічні закупівлі
Згідно листа інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38 – 42. Зазначено, що відповідно до частини сьомої статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Таким чином, закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється замовником з дотриманням вимог Закону, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону.
Разом з тим, частиною першою статті 4 Закону, передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмету закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі.
Таким чином, ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі:
1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити;
2) виділення додаткових коштів;
3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону;
5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору.
Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори.
При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Додатково інформація щодо даного питання надається у вкладенні (Лист інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38 – 42)
2. Щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору укладеного на виконання Закону України «Про здійснення державних закупівель»
В листі МЕРТУ вих. № 330206/2928807 від 12.09.2016 встановлено, що відповідно до статті 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі Закон) замовник безоплатно подає для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 4, 5 та 8 частини п’ятої статті 40 цього Закону, та звіт про виконання договору. При цьому 01.08.2016 Закон втратив чинність на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі — Закон № 922-VIII). Таким чином, підстави для оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору та звіту про виконання договору відсутні у зв’язку із втратою чинності Закону. Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.
Отже, у даному листі Мінекономрозвитку констатує, що після того, як Закон України «Про здійснення державних закупівель» втратив чинність, оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору та звіт про виконання договору необхідності не має. Проте звертаємо увагу, що станом на 14 листопада 2016 року замовник має можливість розмістити на веб-порталі Уповноваженого органу tender.me.gov.ua повідомлення про внесення змін до договору та звіту про виконання договору. Тому, рекомендуємо розміщувати зазначені документи на даному веб-порталі, поки така можливість є.
Детальнішу інформацію щодо даного питання Ви можете прочитати в Журналі № 11 (62) за листопад 2016 на стор. 41 (дана стаття додатково надається у вкладенні).
3. Щодо відображення в річному плані закупівель процедури закупівлі початком в 2016 році згідно потреби на 2017 рік
При проведенні закупівлі на 2017 рік, з початком процедури закупівлі в 2016 році слід вчинити наступні дії:
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2016 рік (зважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги, -
або
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2017 рік (незважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги.
При цьому, у випадку не проведення процедури закупівлі в 2016 році, по річному плану закупівель на 2017 році, ви будете змушені на початку 2017 року затвердити новий річний план закупівель у якому предмет закупівлі повинен бути відображений відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015.
Детальнішу інформацію про проведення закупівель на наступний рік Ви можете прочитати в Журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 24-27 (додатково дана стаття надається у вкладенні).
4. Роз’яснення щодо здійснення допорогових закупівель
В роз’яснення МЕРТУ зазначено, що Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади та застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону. Таким чином, замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою статті 12 Закону, шляхом використання електронної системи закупівель (далі — система), керуючись вартісними межами, визначеними в статті 2 Закону.
Водночас під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати систему з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору (абзац четвертий частини першої статті 2 Закону).
Порядок здійснення допорогових закупівель (далі — Порядок), який затверджено наказом ДП «Зовнішторгвидав України» (наказом Мінекономрозвитку від 26.07.2016 № 1220 перейменоване в ДП «ПРОЗОРРО») від 13.04.2016 № 35.Таким чином, замовник самостійно приймає рішення про використання електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону. При цьому повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій щодо надання рекомендацій стосовно використання електронної системи закупівель не є предметом регулювання Закону.
Крім того інформуємо, що розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.05.2015 № 501-р «Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів» втратило чинність на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 № 610-р «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України».
Детальніше з даним роз’ясненням Ви можете додатково ознайомитися у вкладенні.
5. Чи обов’язково створювати тендерний комітет в організації
де проводяться лише допорогові закупівлі
Відповідно до статті 11 Закону про публічні закупівлі на тендерний комітет покладено обов’язок планування закупівель, складання та затвердження річного плану закупівель та додатка до річного плану закупівель. Отже, планування і складання річного плану і додатка є обов’язком тендерного комітету.
Відповідно до частини першої ст. 10 Закону голова та секретар тендерного комітету або уповноважена особа (особи) є відповідальними за повноту та достовірність інформації, яку оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу. Таким чином, у випадку здійснення допорогової закупівлі без використання електронної системи, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривен, саме на голову і секретаря тендерного комітету покладено відповідальність за повноту і достовірність інформації, відображеної у звіті про укладений договір, який оприлюднюють у системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Відповідно до статті 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом. Тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання додатка до річного плану закупівель та змін до нього, звітів про укладені договори та відповідних протоколів, якими ці документи було затверджено.
Отже, проаналізувавши норми Закону, доходимо висновку, що створення тендерного комітету або визначення уповноваженої особи (осіб), є обов’язковим для затвердження додатку до річного плану закупівель та розміщення звіту про укладені договори, навіть якщо організацією проводяться лише допорогові закупівлі.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активні учасники навчання в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. Лист інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 про додаткові зекономлені кошти - детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38 – 42);
2. МЕРТУ надало роз’яснення на звернення журналу щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору, укладеного на виконання Закону України «Про здійснення державних закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 на стор. 41;
3. Стаття «Проведення закупівель на наступний рік» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 24-27;
4. Стаття «Мінекономрозвитку надало роз’яснення щодо здійснення допорових закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 45-47;
5. Стаття щодо аналогічності договорів «Аналогічні договори: межа дискримінаційності» Журнал № 11 (50) за листопад 2015 на стор. 8 -14;
6. Стаття «Застосування оперативно-господарських санкцій при здійсненні публічних закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 26-29;
7. Стаття «Строк подання тендерних пропозицій» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 18 -23;
8. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівлі» від 27.10.2016 №3302-06/34323-06;
9. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 27.10.2016 №3302-06/34307-06;
10. Проект змін до Закону України «Про публічні закупівлі»;
11. Презентація по документам, які не потрібно вимагати в тендерній документації.
Дякуємо всім учасникам навчання за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71.
#радник #тендер #prozorro #торги #навчання #публічні_закупівлі
Комментариев нет:
Отправить комментарий