Підсумки навчання 03-04 листопада 2016 року м. Київ на тему
«Публічні закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro».
03-04 листопада 2016 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела чергове навчання у місті Києві на тему «Публічні закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro».
Закон України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого впроваджена система «ProZorro», окреслив найважливіше – курс України на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері. Водночас положення Закону України «Про публічні закупівлі» та практичні аспекти роботи електронної системи «ProZorro» викликають чимало запитань та роздумів. Переконувати у ефективності використання системи електронних закупівель вже не має потреби, адже ті замовники, які фактично скористалися системою ProZorro", зазначають про значну економію коштів, як при закупівлі товарів, робіт та послуг так і по організації здійснення закупівель.
Разом з тим, ефективність проведення закупівель, перш за все, залежить від замовників та учасників, від їхнього бачення тих чи інших проблем, від теоретичних та практичних навичок і знань. Саме їм нести нелегку ношу та відкривати новий шлях в неосяжному просторі закупівель.
На допомогу в розв’язанні цих, та багатьох інших питань, направлене наше навчання.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості створення тендерного комітету, призначення уповноваженої особи та відповідального по допороговим закупівлям;
визначення предмета закупівлі;
планування закупівель;
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону;
питання щодо укладення і виконання договору, та внесення змін до нього;
порядок оскарження процедур закупівлі.
Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. Найактуальніші з них наступні:
«Публічні закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro».
03-04 листопада 2016 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела чергове навчання у місті Києві на тему «Публічні закупівлі України – 2016, проведення закупівель в системі ProZorro».
Закон України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого впроваджена система «ProZorro», окреслив найважливіше – курс України на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері. Водночас положення Закону України «Про публічні закупівлі» та практичні аспекти роботи електронної системи «ProZorro» викликають чимало запитань та роздумів. Переконувати у ефективності використання системи електронних закупівель вже не має потреби, адже ті замовники, які фактично скористалися системою ProZorro", зазначають про значну економію коштів, як при закупівлі товарів, робіт та послуг так і по організації здійснення закупівель.
Разом з тим, ефективність проведення закупівель, перш за все, залежить від замовників та учасників, від їхнього бачення тих чи інших проблем, від теоретичних та практичних навичок і знань. Саме їм нести нелегку ношу та відкривати новий шлях в неосяжному просторі закупівель.
На допомогу в розв’язанні цих, та багатьох інших питань, направлене наше навчання.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
особливості створення тендерного комітету, призначення уповноваженої особи та відповідального по допороговим закупівлям;
визначення предмета закупівлі;
планування закупівель;
особливості проведення допорогових закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону;
питання щодо укладення і виконання договору, та внесення змін до нього;
порядок оскарження процедур закупівлі.
Після виступів лекторів відбулось живе обговорення в інтерактивному режимі всіх питань слухачів навчання. Найактуальніші з них наступні:
1. Щодо обов’язковості подання документів в електронному вигляді
Відповідно до ч.1 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Таким чином подання даних документів повинно здійснюватися в електронному вигляді. Разом з тим, може виникнути ситуація, коли умовами тендерної документації, яка була оприлюднена в системі Prozorro станом на 09.08.2016, було передбачено надання документів передбачених статтею 17 Закону особисто, або засобами поштового зв’язку. До 09.08.2016 система не надавала можливості здійснити оприлюднення даних документів в електронному вигляді. Виходячи з цього, вимоги тендерної документації про надання документів особисто, або засобами поштового зв’язку, були правомірними. Тому, переможець торгів, по процедурі закупівлі, яка була оприлюднена до 09.08.2016, повинен подати документи в електронному вигляді, і за бажанням – в паперовому. По процедурам, які були оголошені після 09.08.2016, вимоги щодо надання документів в паперовому вигляді є такими, що не відповідають вимогам Закону.
Відповідно до ч.1 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Таким чином подання даних документів повинно здійснюватися в електронному вигляді. Разом з тим, може виникнути ситуація, коли умовами тендерної документації, яка була оприлюднена в системі Prozorro станом на 09.08.2016, було передбачено надання документів передбачених статтею 17 Закону особисто, або засобами поштового зв’язку. До 09.08.2016 система не надавала можливості здійснити оприлюднення даних документів в електронному вигляді. Виходячи з цього, вимоги тендерної документації про надання документів особисто, або засобами поштового зв’язку, були правомірними. Тому, переможець торгів, по процедурі закупівлі, яка була оприлюднена до 09.08.2016, повинен подати документи в електронному вигляді, і за бажанням – в паперовому. По процедурам, які були оголошені після 09.08.2016, вимоги щодо надання документів в паперовому вигляді є такими, що не відповідають вимогам Закону.
2. Встановлення гарантії виконання умов договору
Відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право вимагати від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 цього Закону, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань).
На противагу Закону України «Про здійснення державних закупівель», який втратив чинність з 01.02.2016 року, чинним нормативно-правовим актом не визначаються види забезпечення виконання договору про закупівлю. Відповідно до глави 49 Цивільного Кодексу України можливо застосувати наступні види забезпечення: завдаток, гарантія, депозит, застава та інше. Проте слід звернути увагу на те, що дане забезпечення повинно бути внесеним переможцем ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, що не надає нам можливості застосовувати такий вид забезпечення як неустойка. Ускладнення можуть виникнути при застосуванні таких видів забезпечення як порука та притримання.
Відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право вимагати від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання учасником-переможцем договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 37 цього Закону, а також згідно з умовами, зазначеними в договорі, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань).
На противагу Закону України «Про здійснення державних закупівель», який втратив чинність з 01.02.2016 року, чинним нормативно-правовим актом не визначаються види забезпечення виконання договору про закупівлю. Відповідно до глави 49 Цивільного Кодексу України можливо застосувати наступні види забезпечення: завдаток, гарантія, депозит, застава та інше. Проте слід звернути увагу на те, що дане забезпечення повинно бути внесеним переможцем ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, що не надає нам можливості застосовувати такий вид забезпечення як неустойка. Ускладнення можуть виникнути при застосуванні таких видів забезпечення як порука та притримання.
3. Чи обов’язково створювати тендерний комітет в організації
де проводяться лише допорогові закупівлі
де проводяться лише допорогові закупівлі
Відповідно до статті 11 Закону про публічні закупівлі на тендерний комітет покладено обов’язок планування закупівель, складання та затвердження річного плану закупівель та додатка до річного плану закупівель. Отже, планування і складання річного плану і додатка є обов’язком тендерного комітету.
Відповідно до частини першої ст. 10 Закону голова та секретар тендерного комітету або уповноважена особа (особи) є відповідальними за повноту та достовірність інформації, яку оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу. Таким чином, у випадку здійснення допорогової закупівлі без використання електронної системи, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривен, саме на голову і секретаря тендерного комітету покладено відповідальність за повноту і достовірність інформації, відображеної у звіті про укладений договір, який оприлюднюють у системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Відповідно до статті 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом. Тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання додатка до річного плану закупівель та змін до нього, звітів про укладені договори та відповідних протоколів, якими ці документи було затверджено.
Отже, проаналізувавши норми Закону, доходимо висновку, що створення тендерного комітету або визначення уповноваженої особи (осіб), є обов’язковим для затвердження додатку до річного плану закупівель та розміщення звіту про укладені договори, навіть якщо організацією проводяться лише допорогові закупівлі.
Відповідно до частини першої ст. 10 Закону голова та секретар тендерного комітету або уповноважена особа (особи) є відповідальними за повноту та достовірність інформації, яку оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу. Таким чином, у випадку здійснення допорогової закупівлі без використання електронної системи, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривен, саме на голову і секретаря тендерного комітету покладено відповідальність за повноту і достовірність інформації, відображеної у звіті про укладений договір, який оприлюднюють у системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Відповідно до статті 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом. Тендерний комітет або уповноважена особа (особи) забезпечують складання, затвердження та зберігання додатка до річного плану закупівель та змін до нього, звітів про укладені договори та відповідних протоколів, якими ці документи було затверджено.
Отже, проаналізувавши норми Закону, доходимо висновку, що створення тендерного комітету або визначення уповноваженої особи (осіб), є обов’язковим для затвердження додатку до річного плану закупівель та розміщення звіту про укладені договори, навіть якщо організацією проводяться лише допорогові закупівлі.
4. Продовження дії договору по закупівлі
Якщо договір укладено по закупівлі, а саме допорогову, в такому випадку пролонгація такого договору відбувається відповідно до порядку зазначеного в договорі та Цивільного та Господарського кодексів України.
Якщо договір укладено по закупівлям, очікувана вартість яких перевищує межі статті 2 Закону про публічні закупівлі, в такому разі істотні умови договору змінюються відповідно до частини 4 статті 36 Закону про публічні закупівлі. Строк дії договору відповідно до частини 3 статті 180 Господарського кодексу України є істотною умовою.
Враховуючи вищезазначене, строк дії договору по надпороговим закупівлям змінюється лише відповідно до:
- пункту 4 частини 4 статті 36 Закону - істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;
- пункту 8 частини 4 статті 36 Закону - істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті.
Частина 5 статті 36 Закону встановлює, що дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.
Якщо договір укладено по закупівлі, а саме допорогову, в такому випадку пролонгація такого договору відбувається відповідно до порядку зазначеного в договорі та Цивільного та Господарського кодексів України.
Якщо договір укладено по закупівлям, очікувана вартість яких перевищує межі статті 2 Закону про публічні закупівлі, в такому разі істотні умови договору змінюються відповідно до частини 4 статті 36 Закону про публічні закупівлі. Строк дії договору відповідно до частини 3 статті 180 Господарського кодексу України є істотною умовою.
Враховуючи вищезазначене, строк дії договору по надпороговим закупівлям змінюється лише відповідно до:
- пункту 4 частини 4 статті 36 Закону - істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;
- пункту 8 частини 4 статті 36 Закону - істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті.
Частина 5 статті 36 Закону встановлює, що дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.
5. Щодо відображення в річному плані закупівель процедури закупівлі початком в 2016 році згідно потреби на 2017 рік
При проведенні закупівлі на 2017 рік, з початком процедури закупівлі в 2016 році слід вчинити наступні дії:
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2016 рік (зважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги, -
або
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2017 рік (незважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги.
При цьому, у випадку не проведення процедури закупівлі в 2016 році, по річному плану закупівель на 2017 році, ви будете змушені на початку 2017 року затвердити новий річний план закупівель у якому предмет закупівлі повинен бути відображений відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі з урахуванням змін, які планують внести у порядок.
При проведенні закупівлі на 2017 рік, з початком процедури закупівлі в 2016 році слід вчинити наступні дії:
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2016 рік (зважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги, -
або
- внести дану закупівлю в річний план закупівель на 2017 рік (незважаючи на те, що процедура закупівлі розпочнеться в 2016 році. При цьому визначення предмета закупівлі повинно бути здійснено згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454, а саме визначити предмет закупівлі за показником п’ятого знака ДК 016:2010 із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, а також конкретної назви товару чи послуги.
При цьому, у випадку не проведення процедури закупівлі в 2016 році, по річному плану закупівель на 2017 році, ви будете змушені на початку 2017 року затвердити новий річний план закупівель у якому предмет закупівлі повинен бути відображений відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі з урахуванням змін, які планують внести у порядок.
Додатково слухачі отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/. В якому знаходиться приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатом поіменного голосування членів комітету, реєстри та інші. Методичний посібник «Адміністративна відповідальність за вчинення порушення законодавства про закупівлі» розроблений - начальником відділу моніторингу та перевірок державних закупівель Держфінінспекції в Запорізькій області - Олександром Підмогильним.
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активні учасники навчання в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Також слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи по Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень даного нормативно-правового акту.
А також найбільш активні учасники навчання в кінці отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожний учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
2. Зміна істотних умов договору відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» №10 (61) за жовтень 2016 року стор. 35-37.
3. Стаття щодо аналогічності договорів «Аналогічні договори: межа дискримінаційності» Журнал № 11 (50) за листопад 2015 на стор. 8 -14.
4. Стаття «Проведення закупівель на наступний рік» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 24-27.
5. Стаття «Шпаргалка переможця: готуємо документальне підтвердження за статтею 17 Закону» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 28-34.
6. Стаття «Документально підтверджуємо правомірність внесення змін до договору та враховуємо особливості його укладання» Журнал № 4 (43) за квітень 2015 року на стор. 12-19.
7. Стаття «Застосування оперативно-господарських санкцій при здійсненні публічних закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 26-29.
8 Стаття «Новий лист МЕРТУ щодо здійснення закупівель філіями та участі філій в процедурах закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 42-44.
9. Стаття «Мінекономрозвитку надало роз’яснення щодо здійснення допорових закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 45-47.
10. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівлі» від 27.10.2016 №3302-06/34323-06.
11. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 27.10.2016 №3302-06/34307-06.
1. «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35;
2. Зміна істотних умов договору відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» - журнал «Радник в сфері державних закупівель» №10 (61) за жовтень 2016 року стор. 35-37.
3. Стаття щодо аналогічності договорів «Аналогічні договори: межа дискримінаційності» Журнал № 11 (50) за листопад 2015 на стор. 8 -14.
4. Стаття «Проведення закупівель на наступний рік» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 24-27.
5. Стаття «Шпаргалка переможця: готуємо документальне підтвердження за статтею 17 Закону» Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 28-34.
6. Стаття «Документально підтверджуємо правомірність внесення змін до договору та враховуємо особливості його укладання» Журнал № 4 (43) за квітень 2015 року на стор. 12-19.
7. Стаття «Застосування оперативно-господарських санкцій при здійсненні публічних закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 26-29.
8 Стаття «Новий лист МЕРТУ щодо здійснення закупівель філіями та участі філій в процедурах закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 42-44.
9. Стаття «Мінекономрозвитку надало роз’яснення щодо здійснення допорових закупівель» Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 45-47.
10. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівлі» від 27.10.2016 №3302-06/34323-06.
11. Інформаційний лист Мінекономрозвитку «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 27.10.2016 №3302-06/34307-06.
Дякуємо всім учасникам навчання за участь, та плідну співпрацю!!!!!
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71.
#радник #тендер #prozorro #торги #навчання #публічні_закупівлі
Звертаємо увагу!! Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» презентує новинку - Практичний посібник в сфері публічних закупівель для учасників та замовників по новому Закону "Про публічні закупівлі". Посібник містить закон з коментарями від редакції, постанови, накази, нові форми документів, всі актуальні роз'яснення МЕРТУ з коментарями експертів, листи інформативного характеру, покрокові порядки проведення процедур закупівель, зразок антикорупційної програми та всіх супутніх документів, та безліч корисної інформації. Ціна та замовлення за посиланням: http://radnuk.com.ua/posluga/manual/
Редакція Журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель, за новим Законом «Про публічні закупівлі» за більш детальною інформацію звертайтеся за номером (044)451-85-71.
#радник #тендер #prozorro #торги #навчання #публічні_закупівлі
Комментариев нет:
Отправить комментарий