Цікаві питання по електричній енергії, та оперативні відповіді на них від редакції журналу
Щодо першого питання. Звертаємо увагу, що в листі-повідомлення вих. № 10835/13.1/7-17 від 17.10.2017 (детальніше журнал № 12 (75) за грудень 2017 року стор. 41) НКРЕКП звертає увагу, що оператори систем розподілу не матимуть права здійснювати постачання електричної енергії через 18 (вісімнадцять) місяців з дня набрання чинності Законом № 2019, отже ліцензії на постачання за регульованим тарифом на закріпленій території будуть анульовані із 11.12.2018 оператори систем розподілу (природні монополії) не зможуть постачати електричну енергію. Тому споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів), яким на день набрання чинності Законом № 2019 постачання здійснював постачальник за регульованим тарифом, повинні до 11 грудня 2018 року обрати електропостачальника та укласти з ним договір про постачання електричної енергії. Якщо споживач не обере електропостачальника, постачання електричної енергії такому споживачу впродовж не більше 90 календарних днів буде здійснюватися Постачальником «останньої надії» відповідно до статті 64 Закону № 2019, який буде визначений за рішенням Кабінету Міністрів України за результатами конкурсу. При цьому, тарифи на електричну енергію, що постачатиметься Постачальником «останньої надії» будуть значно вище роздрібних тарифів постачальника електричної енергії. Додатково звертаємо увагу, що відповідно до пункту 6 Правил роздібного ринку після укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії договори про користування електричною енергією та договори про постачання електричної енергії продовжують свою дію в частині регулювання відносин щодо заборгованості/переплати за цими договорами з відповідними правами та обов’язками, пов’язаними з такою заборгованістю/переплатою, а також щодо нарахування пені, неустойки, обмеження та припинення постачання електричної енергії тощо. Також відповідно до пункту 11.3.2 Кодексу системи розподілу для укладання договору про надання розподілу користувач повинен подати ОСР письмову заяву (засобами поштового або електронного зв’язку) та документи, визначені цим Кодексом, за 20 робочих днів до бажаної дати початку отримання послуг з розподілу електричної енергії. Отже робимо висновок, що Вам потрібно робити дві різні закупівлі - одну на розподіл, іншу на постачання.
Щодо другого питання: В даному випадку рекомендуємо скористатися листом Уповноваженого органу (МЕРТУ) вих. № 3302-06/29640-06 від 14.09.16 (детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 стор. 41), в якому зазначено, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. У Вашому випадку Ви можете заключити прямий договір або провести допорогову закупівлю і в такому випадку Вам потрібно буде відобразити дану закупівлю в додатку до річного плану, оскільки у разі необхідності здійснення нової закупівлі, замовник здійснює таку закупівлю, керуючись вартісними межами, визначеними в статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Детальніше про закупівлю електричної енергії читайте в Журналі № 10 (85) за жовтень 2018
Також звертаємо увагу, що редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» планує проведення 6 листопада у Києві навчання по проблемним питанням щодо закупівлі електричної енергії за новим Законом про ринок електричної енергії. Інформацію про план навчання та умови участі у ньому можна отримати на нашому сайті у рубриці Навчання/Семінари за посиланням: http://radnuk.com.ua/ Obuchenie/customer/kiev/
Комментариев нет:
Отправить комментарий