Підсумки навчання 1 та 7 лютого 2017 року м. Київ на тему: «Новації Закону України «Про публічні закупівлі» та особливості роботи з майданчиками»
1 та 7 лютого 2017 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела два індивідуальних навчання у місті Києві на тему «Новації Закону України «Про публічні закупівлі» та особливості роботи з майданчиками».
Фахівці редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» продовжують в 2017 році навчати замовників проводити процедури закупівель та орієнтуватися в основних нововведеннях Закону про публічні закупівлі та інших нормативно-правових актах, які стосуються публічних закупівель і які зазнали змін на початку року. В процесі навчання акцентується увага як на самих процедурах, так і на особливостях, які мають місце при проведенні закупівель та особливо - на змінах у порядку визначення предмета закупівлі.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
зміни до Порядку визначення предмета закупівлі;
планування закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону;
зміна істотних умов договору;
порядок оскарження процедур закупівлі;
Державне регулювання та контроль у сфері закупівель;
кримінальна та адміністративна відповідальність за вчинення правопорушень у сфері закупівель
Після виступу лекторів відбулось жваве обговорення всіх питань, які виникли у слухачів навчання. Найактуальніші з них:
1. Щодо завизначення строків в процедурі публічних закупівель
Останнім часом питання визначення строків набуло широкого розголосу. Це пов’язано з тим, що Антимонопольний комітет почав повертати без розгляду скарги учасників у зв’язку з пропуском строків.
Окружний адміністративний суд міста Києва також вніс своє бачення визначення строків в процедурі публічних закупівель.
Позиція Антимонопольного комітету України і Окружного адміністративного суду міста Києва, що відображене в відповідних рішеннях даних установ полягає в тому, що Закон України “Про публічні закупівлі” є спеціальним нормативно-правовим актом і саме ним визначаються строки. При цьому при визначенні строків Цивільний кодекс України і Кодекс законів про працю не застосовуються.
Детальніше в рішеннях окружного адміністративного суду міста Києва що надаються у вкладенні.
2. Щодо складання річного плану закупівель
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних коштів). При визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховуватись, зокрема виходячи із потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо.
Детальніше з даною інформацією Ви можете ознайомитися в журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 39. (Дана інформація додатково надається у вкладенні).
3. Додатково виділені кошти, перерозподілені, зекономлені та інші випадки непередбачуваних закупівель відповідно до Закону про публічні закупівлі
Відповідно до частини сьомої статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Таким чином, закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється замовником з дотриманням вимог Закону, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону.
Разом з тим, частиною першою статті 4 Закону, передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмету закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі.
Таким чином, ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі:
1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити;
2) виділення додаткових коштів;
3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону;
5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору.
Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори.
При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Додатково інформація щодо даного питання надається у вкладенні (Лист інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38–42).
4. Зміна істотних умов договору
На сторінках журналу «Радник в сфері державних закупівель» ми не одноразово розглядали питання внесення змін до істотних умов договору. Разом з тим дана тема є актуальною, особливо зважаючи на цінові коливання та, як завжди, в кінці року, ажіотажу щодо продовження дії договорів.
Звертаємо увагу, що внесення змін може бути застосованим лише до діючих договорів.
Також необхідно звернути увагу на те, що внести зміни до договору згідно умов п.7 ч.4 ст. 36 Закону про публічні закупівлі можливо лише за умови, якщо в договорі встановлено порядок зміни ціни.
Разом з тим, внесення змін до істотних умов договору, можливе лише за умови документального підтвердження настання певних обставин, які є передумовою внесення змін до договору.
Тому, в проекті договору, який, відповідно до статті 22 Закону про публічні закупівлі повинен міститися в складі тендерної документації, замовнику необхідно прописати детальний механізм внесення змін по кожному пункту статті частини 4 ст.36 даного Закону.
Крім того доцільним є внесення до договору порядку змін по всім умовам договору, а не лише передбачених зазначеною статтею.
Детальну інформацію щодо внесення змін до істотних умов договору ви можете дізнатися ознайомившись з наступними статтями розміщеними в журналі «Радник в сфері державних закупівель»:
- «Правомірно продовжуємо дію договору на наступний рік за допомогою 20%», журнал № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 24-27.
- «Зміна істотних умов договору про закупівлю», журнал № 4 (55) за квітень 2016 року на стор. 8-11.
- «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35.
- «Строк дії договору про закупівлі та застосування статті 631 Цивільного кодексу України», журнал № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 16-18.
- «Зміна істотних умов договору відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37.
- «Особливості продовження дії договору про закупівлі на наступний бюджетний період», журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 20-22.
- «Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо змін істотних умов договору про закупівлю», журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41. (Дана інформація додатково надається у вкладенні).
5. Формальні помилки
Відповідно до вимог частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі за текстом — Закон № 922) тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх пропозицій згідно з вимогами статті 30 Закону № 922.
При цьому формальними (несуттєвими) є помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
За замовником у розумінні норм Закону № 922 залишається право не відхиляти тендерні пропозиції учасників при виявленні формальних помилок незначного характеру, якщо тендерна документація містить описи та приклади таких помилок. Проте замовник повинен дотримуватись усіх принципів, визначених статтею 3 Закону № 922.
Таким чином, прийняття рішення щодо встановлення у власній тендерній документації переліку описів та прикладів формальних (несуттєвих) помилок на відміну від відомостей документації, визначених частиною 2 статті 22 Закону № 922, є правом, а не обов’язком тендерного комітету замовника торгів. Тож таке рішення він приймає на власний розсуд.
Детальніше з даною інформацією та прикладами формальних помилок Ви можете ознайомитися в журналі № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 22-23. (Дана інформація додатково надається у вкладенні).
6. Щодо обов’язку переможця торгів подавати документи відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» в електронному вигляді
Відповідно до статті 14 Закону про публічні закупівлі подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Зважаючи на те, що процедура відкритих торгів розпочинається з розміщення оголошення про проведення закупівлі і закінчується підписанням договору, то переможець торгів повинен розміщувати документальне підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 5, 6 частини першої статті 17 Закону про публічні закупівлі в електронному вигляді.
В той же час існує рішення по процедурі закупівель UA-2016-09-14-000978-c, в якому Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України зробила висновок, що Законом та тендерною документацією не передбачено подання документів переможцем процедури закупівлі по статті 17 Закону в електронному вигляді.
Зі свого боку рекомендуємо в тендерній документації встановлювати вимоги, зважаючи на принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, щодо подання документів в електронній формі, відповідно до статті 14 Закону про публічні закупівлі, і, у випадку необхідності, передбачати додаткове підтвердження документами в письмовій формі.
(Додатково рішення по процедурі закупівель UA-2016-09-14-000978-c надається).
Слухачі також отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/
Даний розділ містить приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатами поіменного голосування членів тендерного комітету, реєстри та інші документи.
Слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи, які стосуються Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень чинного законодавства.
А також найбільш активні учасники навчання отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожен учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1-1. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва по справі №826/8945/16 від 26.09.2016.
1-2. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва по справі № 826/25886/15 від 22.11.2016.
3. Інформація щодо додатково виділених коштів, перерозподілених, зекономлених та інші випадки непередбачуваних закупівель відповідно до Закону про публічні закупівлі» - Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38–42.
4-1. Стаття «Особливості продовження дії договору на 20 %» - Журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 20–22.
4-2. Лист МЕРТУ щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору укладеного на виконання Закону України «Про здійснення державних закупівель» - Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 41.
4-3. «Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо змін істотних умов договору про закупівлю» - Журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41.
5. Стаття «Встановлення в тендерній документації описів та прикладів формальних помилок: обов’язок чи право замовника?» - журналі № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 22-23.
6. Рішення АМКУ по процедурі закупівлі UA-2016-09-14-000978-c.
Дякуємо всім учасникам навчання за участь та плідну співпрацю!!!!!
Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель за новим Законом України «Про публічні закупівлі». Також кваліфіковані юристи журналу «Радник в сфері державних закупівель» допоможуть Вам підготувати пояснення на отриману скаргу; підготувати пакет документів на вимогу Антимонопольного комітету України; представляти Ваші інтереси в Антимонопольному комітеті України. За більш детальною інформацією з даного питання звертайтеся за номером телефону (044) 451-85-71.
Також Ви маєте можливість передплатити щомісячне юридичне видання «Радник в сфері державних закупівель». При оформленні передплати у редакції Ви отримуватимете журнал поштовою бандероллю, за вказаною Вами адресою. Передплата на видання через редакцію триває безперервно й на будь-який термін. Деталі Ви можете знайти на нашому офіційному сайті, який знаходиться за адресою в мережі Інтернет radnuk.com.ua у рубриці «Передплата/Акції».
Шановні колеги!
Колектив редакції «Радник в сфері державних закупівель» щиро дякує Вам за співпрацю у новому 2017 році! До нових зустрічей!!
#радник #тендер #prozorro #торги #навчання #публічні_закупівлі
1 та 7 лютого 2017 року редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» провела два індивідуальних навчання у місті Києві на тему «Новації Закону України «Про публічні закупівлі» та особливості роботи з майданчиками».
Фахівці редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» продовжують в 2017 році навчати замовників проводити процедури закупівель та орієнтуватися в основних нововведеннях Закону про публічні закупівлі та інших нормативно-правових актах, які стосуються публічних закупівель і які зазнали змін на початку року. В процесі навчання акцентується увага як на самих процедурах, так і на особливостях, які мають місце при проведенні закупівель та особливо - на змінах у порядку визначення предмета закупівлі.
У ході навчання детально було розглянуто та проаналізовано:
зміни до Порядку визначення предмета закупівлі;
планування закупівель;
основні нововведення Закону «Про публічні закупівлі»;
особливості участі та проведення торгів за Законом про публічні закупівлі (відкриті торги, відкриті торги з публікацією на англійській мові та переговорна процедура);
особливості підготовки документів та встановлення вимог за статтею 16 і 17 Закону;
зміна істотних умов договору;
порядок оскарження процедур закупівлі;
Державне регулювання та контроль у сфері закупівель;
кримінальна та адміністративна відповідальність за вчинення правопорушень у сфері закупівель
Після виступу лекторів відбулось жваве обговорення всіх питань, які виникли у слухачів навчання. Найактуальніші з них:
1. Щодо завизначення строків в процедурі публічних закупівель
Останнім часом питання визначення строків набуло широкого розголосу. Це пов’язано з тим, що Антимонопольний комітет почав повертати без розгляду скарги учасників у зв’язку з пропуском строків.
Окружний адміністративний суд міста Києва також вніс своє бачення визначення строків в процедурі публічних закупівель.
Позиція Антимонопольного комітету України і Окружного адміністративного суду міста Києва, що відображене в відповідних рішеннях даних установ полягає в тому, що Закон України “Про публічні закупівлі” є спеціальним нормативно-правовим актом і саме ним визначаються строки. При цьому при визначенні строків Цивільний кодекс України і Кодекс законів про працю не застосовуються.
Детальніше в рішеннях окружного адміністративного суду міста Києва що надаються у вкладенні.
2. Щодо складання річного плану закупівель
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних коштів). При визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховуватись, зокрема виходячи із потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо.
Детальніше з даною інформацією Ви можете ознайомитися в журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 39. (Дана інформація додатково надається у вкладенні).
3. Додатково виділені кошти, перерозподілені, зекономлені та інші випадки непередбачуваних закупівель відповідно до Закону про публічні закупівлі
Відповідно до частини сьомої статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Таким чином, закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється замовником з дотриманням вимог Закону, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону.
Разом з тим, частиною першою статті 4 Закону, передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмету закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі.
Таким чином, ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі:
1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити;
2) виділення додаткових коштів;
3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону;
5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору.
Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори.
При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Додатково інформація щодо даного питання надається у вкладенні (Лист інформативного характеру Мінекономрозвитку від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 детальніше Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38–42).
4. Зміна істотних умов договору
На сторінках журналу «Радник в сфері державних закупівель» ми не одноразово розглядали питання внесення змін до істотних умов договору. Разом з тим дана тема є актуальною, особливо зважаючи на цінові коливання та, як завжди, в кінці року, ажіотажу щодо продовження дії договорів.
Звертаємо увагу, що внесення змін може бути застосованим лише до діючих договорів.
Також необхідно звернути увагу на те, що внести зміни до договору згідно умов п.7 ч.4 ст. 36 Закону про публічні закупівлі можливо лише за умови, якщо в договорі встановлено порядок зміни ціни.
Разом з тим, внесення змін до істотних умов договору, можливе лише за умови документального підтвердження настання певних обставин, які є передумовою внесення змін до договору.
Тому, в проекті договору, який, відповідно до статті 22 Закону про публічні закупівлі повинен міститися в складі тендерної документації, замовнику необхідно прописати детальний механізм внесення змін по кожному пункту статті частини 4 ст.36 даного Закону.
Крім того доцільним є внесення до договору порядку змін по всім умовам договору, а не лише передбачених зазначеною статтею.
Детальну інформацію щодо внесення змін до істотних умов договору ви можете дізнатися ознайомившись з наступними статтями розміщеними в журналі «Радник в сфері державних закупівель»:
- «Правомірно продовжуємо дію договору на наступний рік за допомогою 20%», журнал № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 24-27.
- «Зміна істотних умов договору про закупівлю», журнал № 4 (55) за квітень 2016 року на стор. 8-11.
- «Змінюємо ціну договору відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 27-35.
- «Строк дії договору про закупівлі та застосування статті 631 Цивільного кодексу України», журнал № 6 (57) за червень 2016 року на стор. 16-18.
- «Зміна істотних умов договору відповідно до ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37.
- «Особливості продовження дії договору про закупівлі на наступний бюджетний період», журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 20-22.
- «Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо змін істотних умов договору про закупівлю», журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41. (Дана інформація додатково надається у вкладенні).
5. Формальні помилки
Відповідно до вимог частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі за текстом — Закон № 922) тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх пропозицій згідно з вимогами статті 30 Закону № 922.
При цьому формальними (несуттєвими) є помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
За замовником у розумінні норм Закону № 922 залишається право не відхиляти тендерні пропозиції учасників при виявленні формальних помилок незначного характеру, якщо тендерна документація містить описи та приклади таких помилок. Проте замовник повинен дотримуватись усіх принципів, визначених статтею 3 Закону № 922.
Таким чином, прийняття рішення щодо встановлення у власній тендерній документації переліку описів та прикладів формальних (несуттєвих) помилок на відміну від відомостей документації, визначених частиною 2 статті 22 Закону № 922, є правом, а не обов’язком тендерного комітету замовника торгів. Тож таке рішення він приймає на власний розсуд.
Детальніше з даною інформацією та прикладами формальних помилок Ви можете ознайомитися в журналі № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 22-23. (Дана інформація додатково надається у вкладенні).
6. Щодо обов’язку переможця торгів подавати документи відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» в електронному вигляді
Відповідно до статті 14 Закону про публічні закупівлі подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Зважаючи на те, що процедура відкритих торгів розпочинається з розміщення оголошення про проведення закупівлі і закінчується підписанням договору, то переможець торгів повинен розміщувати документальне підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 5, 6 частини першої статті 17 Закону про публічні закупівлі в електронному вигляді.
В той же час існує рішення по процедурі закупівель UA-2016-09-14-000978-c, в якому Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України зробила висновок, що Законом та тендерною документацією не передбачено подання документів переможцем процедури закупівлі по статті 17 Закону в електронному вигляді.
Зі свого боку рекомендуємо в тендерній документації встановлювати вимоги, зважаючи на принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, щодо подання документів в електронній формі, відповідно до статті 14 Закону про публічні закупівлі, і, у випадку необхідності, передбачати додаткове підтвердження документами в письмовій формі.
(Додатково рішення по процедурі закупівель UA-2016-09-14-000978-c надається).
Слухачі також отримали доступ до розділу «Практичні матеріали» на сайті http://radnuk.com.ua/
Даний розділ містить приклад тендерної документації (за Законом про публічні закупівлі), приклад антикорупційної програми, документи по кожній процедурі, включаючи протоколи з результатами поіменного голосування членів тендерного комітету, реєстри та інші документи.
Слухачі отримали текст Закону України «Про публічні закупівлі» з коментарями редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» та усі нові нормативні документи, які стосуються Закону про публічні закупівлі, зручні таблиці для легкого проведення процедури відкритих торгів та переговорної процедури відповідно до положень чинного законодавства.
А також найбільш активні учасники навчання отримали корисні подарунки від редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Кожен учасник навчання на свою електронну пошту отримав наступну інформацію щодо актуальних питань, які були озвучені на даному заході:
1-1. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва по справі №826/8945/16 від 26.09.2016.
1-2. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва по справі № 826/25886/15 від 22.11.2016.
3. Інформація щодо додатково виділених коштів, перерозподілених, зекономлених та інші випадки непередбачуваних закупівель відповідно до Закону про публічні закупівлі» - Журнал № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38–42.
4-1. Стаття «Особливості продовження дії договору на 20 %» - Журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 20–22.
4-2. Лист МЕРТУ щодо оприлюднення інформації про внесення змін до договору укладеного на виконання Закону України «Про здійснення державних закупівель» - Журнал № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 41.
4-3. «Роз’яснення Мінекономрозвитку щодо змін істотних умов договору про закупівлю» - Журнал № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41.
5. Стаття «Встановлення в тендерній документації описів та прикладів формальних помилок: обов’язок чи право замовника?» - журналі № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 22-23.
6. Рішення АМКУ по процедурі закупівлі UA-2016-09-14-000978-c.
Дякуємо всім учасникам навчання за участь та плідну співпрацю!!!!!
Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує послуги з повного супроводу усіх процедур закупівель за новим Законом України «Про публічні закупівлі». Також кваліфіковані юристи журналу «Радник в сфері державних закупівель» допоможуть Вам підготувати пояснення на отриману скаргу; підготувати пакет документів на вимогу Антимонопольного комітету України; представляти Ваші інтереси в Антимонопольному комітеті України. За більш детальною інформацією з даного питання звертайтеся за номером телефону (044) 451-85-71.
Також Ви маєте можливість передплатити щомісячне юридичне видання «Радник в сфері державних закупівель». При оформленні передплати у редакції Ви отримуватимете журнал поштовою бандероллю, за вказаною Вами адресою. Передплата на видання через редакцію триває безперервно й на будь-який термін. Деталі Ви можете знайти на нашому офіційному сайті, який знаходиться за адресою в мережі Інтернет radnuk.com.ua у рубриці «Передплата/Акції».
Шановні колеги!
Колектив редакції «Радник в сфері державних закупівель» щиро дякує Вам за співпрацю у новому 2017 році! До нових зустрічей!!
#радник #тендер #prozorro #торги #навчання #публічні_закупівлі
Комментариев нет:
Отправить комментарий